• Anonym (Ännu en)

Följas åt efter upprepade missfall

Hej!

Min historia: tre hemska MA i stabil samborelation mellan 2008-2010. Två var ofostriga ägg (kom ut v. 9 resp. v. 8) och det tredje i vecka 14 (dock bara vecka 9 gånget, men med hjärtverksamhet och allt).

Det tog 8 år och nu är jag gravid på nytt. Har dock inte försökt aktivt dessa år, men ej använt skydd de senaste två åren.

Gravid nu i v. 13 med en ny man. Det tog sig på andra försöket och var inte planerat... Knaprar idag Trombyl men i övrigt levt som vid tidigare graviditeter.

Kan uppdatera er igen vid en eventuell förlossning om jag lyckas ta mig så långt den här gången, men nu gör jag ultraljud varje vecka och bebisen utvecklas precis som den ska. Dock kommer jag att bli ensamstående så livet blev tyvärr inte alls som jag hade tänkt mig. Är dock 33 och ville med min historik inte göra abort trots att förutsättningarna kanske inte är de allra bästa.

• Anonym (Ännu en)
    Sommar15 skrev 2018-10-07 19:07:34 följande:

Välkommen! Och grattis till graviditeten, vad skönt att du kommit så långt! Även om omständigheterna såklart hade kunnat vara bättre så kommer du säkert klara detta fint.

Får jag fråga hur mvc ställt sig till ultraljud varje vecka? Eller var går du för att få det? Jag tror det skulle göra mig mkt lugnare. Min graviditet med min dotter var tio mån av total ångest (blödde dessutom ofta och trodde det var missfall varje gång) så fick tjata till mig en del ultraljud men det var en ständig kamp. Fick ett tidigt och kub och rul endast av mvc.

Vill inte outa mig för mycket men skriver ett privat PM till dig.
  • Anonym (Ännu en)
    Sommarhopp skrev 2018-10-07 20:52:13 följande:

Jag plussade för några dagar sedan. Livrädd för missfall och känner inte att jag kan glädjas över plusset förän det gått minst 12 veckor. Vi har försökt i flera år och fick aldrig ens ett tillstymmelse till plus. Sen började vi med ivf och plussade på första försöker. Men tyvärr blev det missfall i v 7. Sen gjorde vi en frysåterföring, hade 4 ägg i frysen varav 3 dog vid upptiningen, och det fjärde blev ett MA i vecka 11. Nu har vi gjort ett nytt försök med ivf, och hoppas på bättre tur den här gången.

Håller alla tummar och tår!
Svar på tråden Följas åt efter upprepade missfall