UndrandeSökare skrev 2018-10-08 14:57:53 följande:
Grattis till plus !
Det du kan göra själv, om du inte har tillgång till några receptbelagda mediciner är att köpa receptfria Progesteronkrämen Progesterall från Gravidkollen och smörja med dagligen till v.14, samt köpa receptfria Albyl Minor 250mg på Apoteket eller
Apotea.se och dela varje tablett i 3 och ta en tredjedelstablett per dag. Tablettdelare säljs på apoteket.
Börja gärna äta folsyra, d-vitamin och Omega 3 dagligen också (bra för fostret).
Urinprov kan visa fel, ta blodprov och mät hcg istället. Det är mycket säkrare, man kan köpa blodprovsremisser själv via
Blodkollen.se och
Werlabs.se Jag brukar använda Werlabs och använda rabartkoden "LCHF" så blir det billigare.
Tack för bra tips! folsyra och d-vitamin och allt sånt har jag ätit i flera år under tiden vi försökt bli gravida. Albyl tar jag också. Men tyvärr så finns det inget provtagningställe i närheten av där jag bor och det går inte att tjata sig till det hos mina läkare, jag har redan försökt. Så det är nog bara att vänta och se. Ska på ultraljud 30 oktober, så då får vi iallafall veta om det är någon som lever där inne.