Inlägg från: Anna60 |Visa alla inlägg
  • Anna60

Blir illa behandlad av Soc och tingsrätten

För det första hade jag anmält henne för olaga hot (det sista du skrev i ditt inlägg). Jag hade också talat, återigen, med kontaktpersonens chef. Ju fler klagomål desto bättre. Kan varken mamman, eller den som övervakar umgänget, hålla sig inom ramarna så måste det bli konsekvenser. 

Du har endast två krav: inga foton skall tas, hon skall inte tilltalas som mamma. Hur svårt kan det vara? Se till att få umgängesövervakaren utbytt.

• Anna60
    litenmenstark skrev 2018-09-27 11:44:54 följande:

Polisanmälan gjordes i Maj ang hotet, Men har inte hänt något sedan dess.

Jag håller med att det är endast 2 krav och dom kan inte hålla något av det. Hennes försvar var att dom träffar så många familjer då blir det svårt att hålla reda på vilka man får säga mamma till och inte.

Och enligt mamman har hon laglig rätt att ta bilder på sin dotter. Fast jag har ensam vårdnad och har en god anledning till varför hon inte får ta bilder.

Att du har enskild vårdnad innebär tyvärr inte att du kan bestämma om hon får ta foton eller ej. Däremot inser jag det olämpliga att lägga ut foton på nätet. Men HUR skall man förbjuda detta? Omdömet hos alkisar är totalgrumlat. Deras hjärnor är spritinlagda och det tar många veckor av nykterhet att få en hyfsat frisk hjärna. Ju mer man varit nere i skiten, desto längre tid tar det. 

Att soc har många familjer kan de inte skylla på. Inför varje umgänge borde de ha en liten komihåg-lapp vad som gäller. Varje fall är ju unikt, och man undrar ju om de skiter i varenda familjs önskemål vad gäller övervakat umgänge eftersom de inte kan hålla reda på vad som gäller.. Skrämmande!!!

Frågan är om du inte skall gå till familjerättens kontorschef. Eller ännu hellre - socialchefen. Det är dags för stora artilleriet nu.
  • Anna60
    Kjell2 skrev 2018-09-27 13:46:41 följande:
    Finns umgänget fastställt i en dom?
    TS, Kjell undrar om det finns något skriftligt i den dom som tingsrätten tagit. Finns inget skriftligt kan du hota med att avbryta. (Är jag fel ute Kjell?)
Svar på tråden Blir illa behandlad av Soc och tingsrätten