Inlägg från: Ignoramus |Visa alla inlägg
  • Ignoramus

Blir illa behandlad av Soc och tingsrätten

Jag blir fan mörkrädd över hur lite som krävs för att en biologisk förälder ska ha rätt till umgänge med barnet. Det verkar verkligen ske med noll hänsyn till alla andra inblandade.

Har en vän i liknande sits som din, med skillnaden att den mamman ännu inte har börjat nyktra till än utan fortfarande är i knarkkvartsfasen. Men en dag gör hon ju kanske det tillräckligt mycket (eller lite) för att tingsrätten ska börja acceptera umgänge. Trots att den här människan aldrig borde skaffat barn till att börja med och har bevisat detta om och om igen innan hon slutligen stack.

Kan inte du med ensam vårdnad bestämma att hon inte får träffa dottern överhuvudtaget? När du skriver förhandlingar, var det något du gick med på för att vara snäll eller tvingade soc/tingsrätten dig till det?

• Ignoramus

Usch, blir SÅ ledsen över din och din dotters sits. Jag tycker verkligen att har man bränt sina broar i den här frågan så har man. Det ska vara helt och hållet upp till barnet om det i framtiden, när de har alla uppgifterna på bordet och kan ta ett skäligt beslut, vill återuppta kontakten. Det kan inte fortsätta ske efter förälderns senaste infall. Jag förstår att mamman verkar vara ett oerhört tragiskt levnadsöde, och det är såklart jättehemskt men det KAN INTE gå ut över barnet. Så stark är inte de biologiska krafterna att de måste ha umgänge till varje pris, när de i princip aldrig har haft det.

litenmenstark skrev 2018-09-27 12:03:52 följande:

Blev tvingad, Jag ser INGET positivt med att hon ska träffa sin "mamma" 

Jag vill inte att hon ska träffa henne för att det är 100% bättre för min dotter. 

Och jag blir så jävla förbannad när alla säger vi tittar på din dotters behov och vad som är bäst för henne. 

När hon var nyfödd , Innan hon blev 100% alkis fråga jag om hon ville träffa henne med mig ute på stan kl 10.30 en torsdag, Men det ville hon inte hon skulle dricka öl med några polare. 

Bra mamma och bra förebild. Jag såg henne på stan 3 timmar efter sista umgänget. Detta var 1 vecka sedan. Klockan är 16-16.30 en onsdag då går hon mitt i stan bland alla människor full och drar ner byxorna och kissar mitt framför alla, Drar upp byxorna och går som vanligt. Bra förebild

Svar på tråden Blir illa behandlad av Soc och tingsrätten