Blir illa behandlad av Soc och tingsrätten
Jag är en pappa som har en dotter på 3 år. Jag har haft ensam vårdnad sen hon var 2 månader gammal. Jag och Mamman till barnet kände knappt varandra utan hon blev gravid och sa ingenting till mig förrän det var försent. ( Vi låg en gång) Oansvarigt Ja men det hör inte hit.
När barnet föds får jag reda på att mamman inte är som hon ska psykiskt och jag får direkt vårdnaden. Jag tar mitt ansvar och tar hand om dottern osv!
Mamman är Psykiskt instabil, Är alkoholist, Umgås med gängmedlemmar osv osv! Riktig Whitetrash person.
Hur som, Hon fick för sig att hon ska börja ha umgänge med dottern, Så det blev förhandling, Jag och min advokat påpekade att om detta ska vara " för min dotters bästa" att få träffa sin mamma så får hon städa upp sitt liv och sluta dricka 24/7 och sova på parkbänkar ( hon är 26).
Detta tyckte inte tingsrätten det enda som var viktig var att hon var nykter den stunden dom träffades.
Jag har nu ett bra liv, en ny flickvän sedan 2 år tillbaka, Som min dotter kallar mamma eftersom hon varit med henne sen hon var 1 år gammal.
Väl under bevakat umgänge träffar jag och min flickvän personalen där vi går igenom vad vi har för krav för att känna oss trygga osv.
1. Dom ska inte säga Mamma till henne direkt. Då hon är en främling för dottern. Hon kommer bli förvirrad. Klart hon ska få veta detta längre fram men inte direkt.
2. Hon får under inga som helst omständigheter ta bilder på dotter. Eftersom hon lägger upp det i sjuka grupper på Facebook där det sitter 30.000 personer. Och jag vill inte att min dotter ska finnas med där.
Detta tyckte umgänges stöd var helt okej och bra!
Första mötet, Säger ungängesstödet direkt gå till din mamma det där är din mamma osv osv, Jag påpekar detta och säger att det inte är så smart att berätta det direkt för en 3 åring, Dom bad om ursäkt och det ska inte hända igen, Umgänge 2 lämnar jag henne och säger till dom 2 minuter innan hon ska träffa sin "mamma" att nu kallar ni inte henne mamma. Dom lovade. Ändå säger dom flertal gånger gå till din mamma din mamma är där återigen!!!!!
Och inte nog med det, Mamman tog ett flertal bilder på dottern. Som även personalen tog på dom 2 tillsammans! ( Fick bilderna skickade av mamman igår)
Personalen vet om att mamman lägger upp skit på Facebook, Där hon lajvet på Facebook inför 30.000 personer att hon ska skicka torpeder på mig, sparka min nuvarande gravida flickvän i magen osv osv. Detta vet personalen om.
Vad ska jag göra? Vad hade ni gjort?