Inlägg från: litenmenstark |Visa alla inlägg
  • litenmenstark

Blir illa behandlad av Soc och tingsrätten

Jag är en pappa som har en dotter på 3 år. Jag har haft ensam vårdnad sen hon var 2 månader gammal. Jag och Mamman till barnet kände knappt varandra utan hon blev gravid och sa ingenting till mig förrän det var försent. ( Vi låg en gång) Oansvarigt Ja men det hör inte hit. 

När barnet föds får jag reda på att mamman inte är som hon ska psykiskt och jag får direkt vårdnaden. Jag tar mitt ansvar och tar hand om dottern osv!

Mamman är Psykiskt instabil, Är alkoholist, Umgås med gängmedlemmar osv osv! Riktig Whitetrash person.

Hur som, Hon fick för sig att hon ska börja ha umgänge med dottern, Så det blev förhandling, Jag och min advokat påpekade att om detta ska vara " för min dotters bästa" att få träffa sin mamma så får hon städa upp sitt liv och sluta dricka 24/7 och sova på parkbänkar ( hon är 26). 

Detta tyckte inte tingsrätten det enda som var viktig var att hon var nykter den stunden dom träffades. 

Jag har nu ett bra liv, en ny flickvän sedan 2 år tillbaka, Som min dotter kallar mamma eftersom hon varit med henne sen hon var 1 år gammal.

Väl under bevakat umgänge träffar jag och min flickvän personalen där vi går igenom vad vi har för krav för att känna oss trygga osv.

1. Dom ska inte säga Mamma till henne direkt. Då hon är en främling för dottern. Hon kommer bli förvirrad. Klart hon ska få veta detta längre fram men inte direkt.

2. Hon får under inga som helst omständigheter ta bilder på dotter. Eftersom hon lägger upp det i sjuka grupper på Facebook där det sitter 30.000 personer. Och jag vill inte att min dotter ska finnas med där.

Detta tyckte umgänges stöd var helt okej och bra!

Första mötet, Säger ungängesstödet direkt gå till din  mamma det där är din mamma osv osv, Jag påpekar detta och säger att det inte är så smart att berätta det direkt för en 3 åring, Dom bad om ursäkt och det ska inte hända igen, Umgänge 2 lämnar jag henne och säger till dom 2 minuter innan hon ska träffa sin "mamma" att nu kallar ni inte henne mamma. Dom lovade. Ändå säger dom flertal gånger gå till din mamma din mamma är där återigen!!!!!

Och inte nog med det, Mamman tog ett flertal bilder på dottern. Som även personalen tog på dom 2 tillsammans! ( Fick bilderna skickade av mamman igår)

Personalen vet om att mamman lägger upp skit på Facebook, Där hon lajvet på Facebook inför 30.000 personer att hon ska skicka torpeder på mig, sparka min nuvarande gravida flickvän i magen osv osv. Detta vet personalen om.

Vad ska jag göra? Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Blir illa behandlad av Soc och tingsrätten
  • litenmenstark
    Drottningen1970 skrev 2018-09-27 11:10:38 följande:

Du ska meddela handläggaren som ordnat umgängesstödet att denne missköter sitt uppdrag.

Gjorde det efter första mötet! Blev inte mycket konsekvenser. Blev ju samma visa igen
  • litenmenstark
    Anna60 skrev 2018-09-27 11:38:48 följande:

För det första hade jag anmält henne för olaga hot (det sista du skrev i ditt inlägg). Jag hade också talat, återigen, med kontaktpersonens chef. Ju fler klagomål desto bättre. Kan varken mamman, eller den som övervakar umgänget, hålla sig inom ramarna så måste det bli konsekvenser. 

Du har endast två krav: inga foton skall tas, hon skall inte tilltalas som mamma. Hur svårt kan det vara? Se till att få umgängesövervakaren utbytt.

Polisanmälan gjordes i Maj ang hotet, Men har inte hänt något sedan dess.

Jag håller med att det är endast 2 krav och dom kan inte hålla något av det. Hennes försvar var att dom träffar så många familjer då blir det svårt att hålla reda på vilka man får säga mamma till och inte.

Och enligt mamman har hon laglig rätt att ta bilder på sin dotter. Fast jag har ensam vårdnad och har en god anledning till varför hon inte får ta bilder.

• litenmenstark
    Ignoramus skrev 2018-09-27 11:59:50 följande:

Jag blir fan mörkrädd över hur lite som krävs för att en biologisk förälder ska ha rätt till umgänge med barnet. Det verkar verkligen ske med noll hänsyn till alla andra inblandade.

Har en vän i liknande sits som din, med skillnaden att den mamman ännu inte har börjat nyktra till än utan fortfarande är i knarkkvartsfasen. Men en dag gör hon ju kanske det tillräckligt mycket (eller lite) för att tingsrätten ska börja acceptera umgänge. Trots att den här människan aldrig borde skaffat barn till att börja med och har bevisat detta om och om igen innan hon slutligen stack.

Kan inte du med ensam vårdnad bestämma att hon inte får träffa dottern överhuvudtaget? När du skriver förhandlingar, var det något du gick med på för att vara snäll eller tvingade soc/tingsrätten dig till det?

Blev tvingad, Jag ser INGET positivt med att hon ska träffa sin "mamma" 

Jag vill inte att hon ska träffa henne för att det är 100% bättre för min dotter. 

Och jag blir så jävla förbannad när alla säger vi tittar på din dotters behov och vad som är bäst för henne. 

När hon var nyfödd , Innan hon blev 100% alkis fråga jag om hon ville träffa henne med mig ute på stan kl 10.30 en torsdag, Men det ville hon inte hon skulle dricka öl med några polare. 

Bra mamma och bra förebild. Jag såg henne på stan 3 timmar efter sista umgänget. Detta var 1 vecka sedan. Klockan är 16-16.30 en onsdag då går hon mitt i stan bland alla människor full och drar ner byxorna och kissar mitt framför alla, Drar upp byxorna och går som vanligt. Bra förebild

• litenmenstark
    Anna60 skrev 2018-09-27 12:22:21 följande:
    Att du har enskild vårdnad innebär tyvärr inte att du kan bestämma om hon får ta foton eller ej. Däremot inser jag det olämpliga att lägga ut foton på nätet. Men HUR skall man förbjuda detta? Omdömet hos alkisar är totalgrumlat. Deras hjärnor är spritinlagda och det tar många veckor av nykterhet att få en hyfsat frisk hjärna. Ju mer man varit nere i skiten, desto längre tid tar det. 

Att soc har många familjer kan de inte skylla på. Inför varje umgänge borde de ha en liten komihåg-lapp vad som gäller. Varje fall är ju unikt, och man undrar ju om de skiter i varenda familjs önskemål vad gäller övervakat umgänge eftersom de inte kan hålla reda på vad som gäller.. Skrämmande!!!

Frågan är om du inte skall gå till familjerättens kontorschef. Eller ännu hellre - socialchefen. Det är dags för stora artilleriet nu.
    Säker? Varför måste dagis begära tillstånd för att få ta bild på ens barn då? Man får skriva på en lapp om man godkänner det eller inte.
  • litenmenstark
    Kjell2 skrev 2018-09-27 12:28:02 följande:

Finns umgänget reglerat och vilkorat i någon dom?

Om inte säg att ni överväger att avbryta.

Jag har nekad umgänge. Efter första mötet så sa jag att kan hon inte visa nykterhet så blir det inget umgänge. Men tingsrätten satte ut nya tider ändå.
  • litenmenstark
    Kjell2 skrev 2018-09-27 14:01:11 följande:
    Ungefär så. Finns ingen fastställd dom kan man som vårdnadshaver gör som man vill. Långsiktigt kan det vara dumt men det kan sätta lite press på soc.

Finns däremot en fastställd dom bör man i det längsta följa den. Är det sen vilkorat i domen att ingen fotografering ska ske kan man alltid luta sig mot det och säga att om inte domen följs avbryter vi.

Ja det stämmer, Finns en dom att hon ska ha umgänge med dotter 2 gånger i månaden på prov. 

Nu är det en ny förhandling 8 oktober

Svar på tråden Blir illa behandlad av Soc och tingsrätten