• Färsk bonus

    Biomamman textar/ringer konstant

    Vi sätter oss ner för att äta. Hans telefon plingar till, först en gång, sedan en gång till.


    ?Men oj, undrar vem det kan vara...?? säger jag med en gliring.


    ?Ja, gissa tre gånger...? svarar han lite besvärad.


     


    5 minuter senare plingar telefonen till igen.


    ?Är det något viktigt..?? frågar jag.


    ?Nej, inte ett dugg. Som vanligt.? svarar han trött. Nu är det inte speciellt kul längre.


     


    Någon timme senare ska vi precis sjunka ner i soffan, när hans telefon börjar ringa. Han svarar med lite ansträngd röst, försöker hålla samtalet kort. När de lägger på sänker sig en obekväm tystnad mellan oss. Irritationen växer.


     


    När telefonen 10 minuter senare plingar till igen är det ett faktum. Ännu en kväll är förstörd.


     


    På en lugn dag messar biomamman honom kanske 2-3 gånger. Andra dagar bombarderar hon honom med text efter text, och ringer dessutom ett par gånger, för att vara på den säkra sidan. På de 9 månader vi varit tillsammans kan jag räkna de dagar de inte haft någon kontakt på min ena hand. Jag kan däremot komma på flertalet gånger hon ringt sent på kvällen, och många turer när hon blivit sur/ledsen för att hon inte kan höra av sig HELA TIDEN. Hon tar honom och hans tid helt i besittning, och sätter inga gränser alls för sig själv. Hon uppför sig dessutom som att detta är helt normal kommunikation för två skilda parter.


     


    Jag litar på min pojkvän, och jag älskar deras två gemensamma barn (delad vårdnad). Det är frekvensen på kommunikationen som konstant tär på mig. Jag skulle väldigt gärna vilja veta vad ni andra tycker om saken.


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-26 13:20
    UPPDATERING: Barnen är 7 och 9, och de har bra kontakt med oss allihop.
    Inget av kommunikationen handlar om att hon vill prata med dem, eller om hur de mår (såvida inte någon av dem är sjuk). Nästan all kommunikation är saker hon just kommit på, som hon måste messa om genast, trots att det absolut kunde vänta några dagar att förmedlas. Det kan vara ett utlägg hon gjort, någon sak hon glömt i bilen, var en t-shirt är etc etc. Och detta händer på dygnets alla tider, varenda dag.
  • Svar på tråden Biomamman textar/ringer konstant
  • Hugge47

    Som flera redan tipsat om. Använd tekniken och blockera henne i vissa perioder under dygnet.

    Svara sedan max en gång per dygn.

    Hon blir säkert sur i början, men eftersom nuvarande situation är ohållbar så måste ni sätta ner foten.

    Med största sannolikhet kommer hon att vänja sig med tiden om ni är konsekventa.


    Det skall vara kul, annars är det så tråkigt!
  • Jw83
    Deceree1 skrev 2018-09-27 01:32:49 följande:

    Ni kommer förmodligen inte att vara bästa vänner om någon av er träffar någon annan.


    Nej självklart inte. Men goda vänner iallafall. En relation som pågått i en stor del av ens liv är nog svår att radera. Omöjligt när man upplevt 2 barn tillsammans.

    Nu hoppas jag dock att jag aldrig behöver få reda på vad som händer vid en skilsmässa. :)
  • Deceree1
    Jw83 skrev 2018-09-27 05:28:43 följande:

    Nej självklart inte. Men goda vänner iallafall. En relation som pågått i en stor del av ens liv är nog svår att radera. Omöjligt när man upplevt 2 barn tillsammans.

    Nu hoppas jag dock att jag aldrig behöver få reda på vad som händer vid en skilsmässa. :)


    Nej det hoppas naturligtvis jag också att ni slipper. Jag är där nu och vi har varit bästa vänner i 12 år. Nu när vi ska separera så ryker vi ihop ibland. Bor tillsammans då det inte finns någon lägenhet. Ibland går det bra och ibland går det mindre bra. Men om någon av oss skulle råka träffa nån annan.....hmm, ja då vet jag inte faktiskt...
  • Ess
    Jw83 skrev 2018-09-26 13:45:12 följande:

    Har han pratat med henne om det? Han kanske själv har hört av sig ofta innan? Om detta är en kommunikation som pågått och uppskattats i flera år så är det ju konstigt om det upphör enbart pga dig. Kanske blir han irriterad för att han inte kan svara utan att du surar hela kvällen?

    Ni har ett väldigt nytt förhållande och borde vara nykära och lyckliga. Att några pling påverkar hela ert förhållande så negativt är ett dåligt tecken. Blir det så illa nu så blir det bara sämre sedan när dom planerar och firar högtider ihop, går på studentfirande ihop, sitter tillsammans på barnens bröllop, passar barnbarn ihop osv. Dom har valt att skaffa barn ihop och har älskat varandra mycket under flera år. Dom kommer alltid ha en nära relation.


    Jag har aldrig varit med om att de går på student, bröllop eller passar barnbarn tillsammans, varför ska de göra det??
    Allt det och allt övrigt gör man ihop med sin partner eller själv. Passa barnbarn kan man faktiskt göra själv om inte partnern har lust att va med.
    Att göra allt det du skriver, tillsammans med exet verkar faktiskt inte riktigt friskt!
  • Jw83
    Ess skrev 2018-09-28 19:36:33 följande:

    Jag har aldrig varit med om att de går på student, bröllop eller passar barnbarn tillsammans, varför ska de göra det??

    Allt det och allt övrigt gör man ihop med sin partner eller själv. Passa barnbarn kan man faktiskt göra själv om inte partnern har lust att va med.

    Att göra allt det du skriver, tillsammans med exet verkar faktiskt inte riktigt friskt!


    Så barnen ska tvingas ha två bröllop eller ska den ena föräldern låta bli att gå? Ska honnörsbordet förbjudas för att pappas flickvän blir svartsjuk? Ska barnen inte kunna ha EN studentfest med båda sina föräldrar? Ska den ena föräldern inte få vara med och planera sitt barns student? Det låter sjukt i min värld.
  • aerial
    Deceree1 skrev 2018-09-27 01:32:49 följande:

    Ni kommer förmodligen inte att vara bästa vänner om någon av er träffar någon annan.


    Jag och mitt ex (pappan till mitt barn) har bra kontakt trots att vi båda har nya relationer. Vi hörs på sms (och ibland ringer vi varandra) några gånger i veckan. Kan vara alltifrån vem som ska vabba, om jag ska boka om tandläkartiden, att jag köpt en ny teknisk pryl som jag behöver hjälp med osv, osv. Vi tycker det är bra att vi kan prata och umgås tillsammans med barnet, allt blir så mycket lättare då. Och nej, det är ingen svartsjuka inblandad varken från hans nya eller min, för vi är SÅ klara med varandra, kärleksmässigt. Föräldrar, och en slags familj, kommer vi ju alltid vara tillsammans så lika bra att göra det bästa av situationen.
  • Deceree1
    aerial skrev 2018-09-28 22:17:40 följande:

    Jag och mitt ex (pappan till mitt barn) har bra kontakt trots att vi båda har nya relationer. Vi hörs på sms (och ibland ringer vi varandra) några gånger i veckan. Kan vara alltifrån vem som ska vabba, om jag ska boka om tandläkartiden, att jag köpt en ny teknisk pryl som jag behöver hjälp med osv, osv. Vi tycker det är bra att vi kan prata och umgås tillsammans med barnet, allt blir så mycket lättare då. Och nej, det är ingen svartsjuka inblandad varken från hans nya eller min, för vi är SÅ klara med varandra, kärleksmässigt. Föräldrar, och en slags familj, kommer vi ju alltid vara tillsammans så lika bra att göra det bästa av situationen.


    Jag har det så med pappan till mitt barn med. Vi har aldrig varit ovänner eller talat illa om varandra. Vi har inte haft jättemycket kontakt men om det har varit nåt speciellt har jag alltid kunnat lita på att han finns där. Vi flyttade ifrån varann för många år sen och hade tätare kontakt när dottern var yngre.
  • Brumma
    Jw83 skrev 2018-09-28 20:01:04 följande:

    Så barnen ska tvingas ha två bröllop eller ska den ena föräldern låta bli att gå? Ska honnörsbordet förbjudas för att pappas flickvän blir svartsjuk? Ska barnen inte kunna ha EN studentfest med båda sina föräldrar? Ska den ena föräldern inte få vara med och planera sitt barns student? Det låter sjukt i min värld.


    Det är en oerhörd skillnad att närvara på samma bröllop, studentfirande osv och att GÅ TILLSAMMANS på dessa tillställningar. Och varför i hela friden skulle man passa barnbarnen ihop om man inte lever ihop?

    Mina föräldrar är vänner och på kalas, julfirande osv med oss barn så närvarar de båda och har inget emot att sitta bredvid varandra om det skulle bli så - men de är där tillsammans med sina nya partners, inte med varandra. Och de passar inte barn ihop - de bor liksom inte ihop.
  • Jw83
    Brumma skrev 2018-09-29 06:51:24 följande:

    Det är en oerhörd skillnad att närvara på samma bröllop, studentfirande osv och att GÅ TILLSAMMANS på dessa tillställningar. Och varför i hela friden skulle man passa barnbarnen ihop om man inte lever ihop?

    Mina föräldrar är vänner och på kalas, julfirande osv med oss barn så närvarar de båda och har inget emot att sitta bredvid varandra om det skulle bli så - men de är där tillsammans med sina nya partners, inte med varandra. Och de passar inte barn ihop - de bor liksom inte ihop.


    Precis, min poäng att ts måste klara av att exet är en aktiv del i hans familj resten av deras liv. Studentfirande brukar planeras tillsammans av föräldrarna. Vid bröllop brukar föräldrarna sitta vid brudparets bord, tillsamman längst fram i kyrkan osv. Nya partners brukar inte få plats och istället sitta längre bort. Det kommer bli jobbigt om man inte ens fixar sms-kontakt. Att passa barnbarn blev olyckligt då några ord föll bort. Jag menade att passa upp på barnbarn tillsammans. Ex vid dop, kalas, besök på BB osv. Det blir ju konstigt om den nya ska tränga sig på exempelvis på BB. Det blir många situationer, ofta flera gånger om året, då sambon och exet träffas och delar en glädje och upplevelse som ts inte förstår och inte är en del av. Det måste väl skapa mer svartsjuka än ett sms?

    Är ts redo att leva med sambons ex som en del av hans familj resten av hennes liv?
  • Ess
    Jw83 skrev 2018-09-28 20:01:04 följande:
    Så barnen ska tvingas ha två bröllop eller ska den ena föräldern låta bli att gå? Ska honnörsbordet förbjudas för att pappas flickvän blir svartsjuk? Ska barnen inte kunna ha EN studentfest med båda sina föräldrar? Ska den ena föräldern inte få vara med och planera sitt barns student? Det låter sjukt i min värld.
    Man sitter ihop med sin partner/familj på bröllopet. Man går med sin partner och inte med sitt ex till student, bröllop mm. Att vistas där samtidigt är inget konstigt, men att gå ihop med sitt ex och hålla ihop med den är sjukt. Liksom, passa barn ihop med exet, hur friskt är det?
    Du har aldrig tänkt i banorna att en av era partners vill ställa upp som barnvakt?

    Varför pratar du om svartsjuka?
    Det är snarast du som är svartsjuk om du inte kan släppa ditt ex utan ska göra allt ihop med honom. 

Svar på tråden Biomamman textar/ringer konstant