Biomamman textar/ringer konstant
Vi sätter oss ner för att äta. Hans telefon plingar till, först en gång, sedan en gång till.
?Men oj, undrar vem det kan vara...?? säger jag med en gliring.
?Ja, gissa tre gånger...? svarar han lite besvärad.
5 minuter senare plingar telefonen till igen.
?Är det något viktigt..?? frågar jag.
?Nej, inte ett dugg. Som vanligt.? svarar han trött. Nu är det inte speciellt kul längre.
Någon timme senare ska vi precis sjunka ner i soffan, när hans telefon börjar ringa. Han svarar med lite ansträngd röst, försöker hålla samtalet kort. När de lägger på sänker sig en obekväm tystnad mellan oss. Irritationen växer.
När telefonen 10 minuter senare plingar till igen är det ett faktum. Ännu en kväll är förstörd.
På en lugn dag messar biomamman honom kanske 2-3 gånger. Andra dagar bombarderar hon honom med text efter text, och ringer dessutom ett par gånger, för att vara på den säkra sidan. På de 9 månader vi varit tillsammans kan jag räkna de dagar de inte haft någon kontakt på min ena hand. Jag kan däremot komma på flertalet gånger hon ringt sent på kvällen, och många turer när hon blivit sur/ledsen för att hon inte kan höra av sig HELA TIDEN. Hon tar honom och hans tid helt i besittning, och sätter inga gränser alls för sig själv. Hon uppför sig dessutom som att detta är helt normal kommunikation för två skilda parter.
Jag litar på min pojkvän, och jag älskar deras två gemensamma barn (delad vårdnad). Det är frekvensen på kommunikationen som konstant tär på mig. Jag skulle väldigt gärna vilja veta vad ni andra tycker om saken.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-26 13:20
UPPDATERING: Barnen är 7 och 9, och de har bra kontakt med oss allihop.
Inget av kommunikationen handlar om att hon vill prata med dem, eller om hur de mår (såvida inte någon av dem är sjuk). Nästan all kommunikation är saker hon just kommit på, som hon måste messa om genast, trots att det absolut kunde vänta några dagar att förmedlas. Det kan vara ett utlägg hon gjort, någon sak hon glömt i bilen, var en t-shirt är etc etc. Och detta händer på dygnets alla tider, varenda dag.