Kk som kristen??
Kristna ska föregå med gott exempel
Systemet är ju uppbyggt så att det är omöjligt att vara utan synd.
Kristna ska föregå med gott exempel
Det kanske jag kan tycka men är man två och överrens om att vara KK så är det väl upp till dom?
Sen detta med kristendom och läran av det..det är mycket på utsidan som ska vara så prydt som hos många andra. Dom är inte bättre än någon annan...innanför "skalet" kan ju Du som ska dömma inte känna hur en annan människa känner vare sig man är kristen,troende eller inte. Känner dom för sex så låt dom ha det. Brukar säga,gör det Du känner för nu, så slipper Du sitta på hemmet och ångra något Du ville tidigare i livet.
Kristen lära är generellt att man väntar med sex till äktenskapet. Jag tror att man mår bättre av det, än att ha haft flera förbindelser. Min övertygelse är att sex skapar känslomässiga bindningar till personen, även om man inte är kär i personen. I bibeln står att man blir ett, med den som man ligger med. Sen om man blir gravid (är kvinna) så anser jag att tryggast uppväxt för barnen är ett stabilt äktenskap. Det finns ju inga hundraprocentiga preventivmedel och för mig är abort inget alternativ.
Jag tänker att Gud vill det bästa för oss! Han vill ju också hjälpa oss när vi lever i ett samhälle som fokuserar så extremt på sex. En känd sexolog sa något i stil med att det finns mycket kunskap om sex nu men att det blivit allt mindre ömhet under årtiondena som hon arbetat. Kan bara instämma. Tex En tjej som kommenterade storleken på en persons könsorgan....som hon hamnat i säng efter krogen med. Som om han vore en handelsvara, gillade inte att hon sa det.
Nu är jag inte enig med dig. Spelar tydligen ingen roll om man är kristen och tror på bibeln. Titta hur det ser ut i kyrkans värld. Hur beter sig präster ,kardinal m.fl? Nu menar jag inte alla men en del av dom. Dom lever precis inte som dom lär eller ? Menar du att man inte styr och äger sin egen kropp och bestämmer själv vad man vill göra bara för man tror och läser bibeln. Som jag skrivit innan så innanför vårt "skal " händer mycket och det är där som du själv påverkar vad du vill göra och ingen annan.
Den kristna synen på sex baseras inte i huvudsak på att läsa enstaka verser i gamla testamentet ordagrant. Men det är inte så stor ide att vi strider om detta. En fråga bara, vad uppfattar du som de kristna reglerna för vilka ställningar som får användas?
Gud måste gilla porr annars hade han inte skapat mannen och kvinnan Göka på bara och fråga sen när ni kommer til himlen
Nej Gud är inte kinkig. Han förlåter dina synder. Om du ber om förlåtelse med ett uppriktigt hjärta. Sen kastas det i glömskans hav. Finns alltså inte mer. Frågor på det? Öppna Bibeln. Finns bibel appen. 31- okt. Lovade jag att bli nykterist i Jesu namn så skall det förbli. 26 års supande. Hit men inte längre. Det räcker nu. All skit alkohol drar med sig.
Men tänk om någon av de tidigare var en bättre älskare då? Då vet hon att det finns sex som är mera tillfredsställande än det hon har med mig.
Jo, men då kanske det skulle vara enklast om man hade sex bara med en, så behöver ingen hålla på jämföra med tidigare partners och längta efter upplevelser som man fick med den men inte får med sin nuvarande.
Jag har ju den sitsen att ha haft sex bara med min fru. Sex med andra skulle säkert kunna vara annorlunda, kanske bättre med någon och sämre med någon. Men det känns främmande för mig att "testa" olika personer för att se vem man har bäst sex med. jag är ju gift med min fru för att det är just henne jag vill ha och sen får vi försöka ha så bra sex som möjligt. Jag har svårt att tänka mig att sexet inte skulle fungera. Men jag inser förstås som sagt att det kan vara olika.
Min fru fick orgasm av samlagen med "älskaren" och det har hon inte uppnått med mig. Den vetskapen gör inte vårt sexliv bättre. Å ena sidan vet hon att hon har den potentialen, men å andra sidan är det jobbigt att den biten inte funkar mellan oss. Men för den skull vill hon förstås inte lämna mig för att leta efter någon ny partner.
Det är väl aldrig fel att ha en kk, då finns ju samtycke.
Huruvida det strider mot din religion blir ju en samvetsfråga som bara du kan svara på.
I grundfrågan undrades om det var fel, vilket det inte är på något plan eftersom det finns samtycke...
Men det blir en samvetsfråga, klarar hans samvete att han går emot sin tro. Nåt gudomligt straff lär han inte få, så då är det samvetet kvar.
Självklart strider det mot religionen ,sex är något man har som gift och hålls endast inom äktenskapet.
Jag skrev att religionen förbjuder utomäktenskapliga sexuella förbindelser. Sluta tolka in saker jag inte uttalat mig om.