Kk som kristen??
Är det fel att ha kk om man är kristen och troende?!
Är det fel att ha kk om man är kristen och troende?!
Tycker du inte att det ska finnas kärlek med i bilden om man har sex då?
Jag trodde att du själv betraktade dig som kristen och tyckte att det var ok med kk, därför var det intressant att höra hur du resonerar. Jag dömer ingen. Och jag tror inte att kristna i allmänhet ser sig som bättre än andra, varken när det gäller sex eller annat. När det gäller sex är det nog många som kämpar med vad som är rätt och fel.
Jo det är klart att det kan finnas en annan verklighet "bakom" som kanske inte syns utåt. Min fru gick starkt in för att vänta med sex till äktenskapet, inte för att vara bättre än någon annan, utan för att hon trodde att det var det rätt. Sen när hon trillade dit och hade sex i alla fall, var det en svår sits. Hon ville inte visa utåt att hon hade sex, men det skulle inte ha känts rätt att försöka låtsas att hon var oskuld heller.
Om man är kristen, och tror på bibeln, då är det mycket som man inte avgör själv.
Det Gud anser är fel, det är fel. Så nej, det är inte upp till dom.
Jo, det är som du säger att hon var tänd och upphetsad. Mannen som förförde henne kunde sin sak och fick hennes lust och känslor att bli så starka att hon inte kunde stå emot. Jobbigt på ett sätt, men hon är inte den första som har råkat ut för det.
Jag menar inte att man såg på henne att hon hade haft sex, utan mera att hon ville undvika att det blev känt. Hon försökte smyga med att hon hade besök av älskaren på nätterna, nämnde det inte, och försökte komma med olika bortförklaringar om någon undrade något. Hon hade tidigare varit ganska aktiv med att förespråka avhållsamhet, i ungdomsarbetet i församlingen bl.a, och varit öppen med att hon hade valt att vänta. Men där fick hon svårt att förhålla sig. Hon kunde fortfarande hävda att det i princip var rätt att vänta, men hon tappade sin frimodighet och kunde inte framhålla sitt eget val längre.
Jo, det stämmer. När hon en gång hade börjat kunde hon inte låta bli. Lusten var starkare än hennes moraliska övertygelse. Det var väldigt omvälvande för henne att uppleva sex och samtidigt känna att hennes värdegrund rasade. På ett vis förnedrande att förföraren kunde skjuta hennes ideal i sank på första försöket.
Tack. Det blir mest missionären för oss. Frun känner sig tveksam till bakifrån och att rida. Inte för att det skulle vara förbjudet, men det känns främmande på något sätt.