Kk som kristen??
Är det fel att ha kk om man är kristen och troende?!
Är det fel att ha kk om man är kristen och troende?!
För att antingen rädda en relation eller i framtiden få ett äktenskap
Är rädd att det inte blir något om jag släpper hen
Det största problemet troende har är ju att ni är vidskepliga. Det ni tror på baseras på en påhittad.. eller rättare ett antal påhittade texter som buntas ihop till det ni kallar heliga skriften. Ni har ingen aning om vem som skrivit med vilken avsikt. I det närmaste omöjligt att bedriva nån rimlig källkritik till de gamla föreställningar o regler ni försöker leva efter. År 2018 ... i en upplyst värd.. där vi skulle kunna basera våra liv på vetenskap o beprövad erfarenhet vänder ni er till tusentals år gamla skrifter för att få svar på frågor om era liv... det är både sorgligt o skrämmande att mänskligheten inte kommit längre.
Så en snickare som levde för 2000 år sen vet mer om hur man bör leva 2018 än vetenskap o beprövad erfarenhet? Spännande tanke...... men ganska enfaldigt tycker jag. Jag känner människans inneboende kraft varje dag. Läkarvetenskapen har fixat till mitt trasiga knä två gg så att jag kan fortsätta idrotta o frilufsa. Jag fortsätter nog att klara mig utan änglar o demoner tror jag...
Jag skrev här i tråden för att stötta min kristna broder. Inte för att jag ska ge en lång utläggning varför jag är kristen eller andra trosutövare tror eller tycker.
Amen. Jag vet också att Gud finns. Han har hjälpt mig många gånger. Johan H. Önskar dig en trevlig kväll.
Antingen är man kristen eller inte. Är man det så följer man bibeln helt och hållet. Inte tolka den som man vill bara för att få sig ett nyp.