• Anonym (Okej)

2 familjer/bolån

kangli skrev 2018-09-26 02:00:14 följande:

Men vi ska betala allt när vi säljar huset, dvs innan vi ta över den nya huset!

Ja, vi ska bo i samma hus, den är 185kv, varje plan räcker till ett familj och den är tillfället 1-2 år sen varje fam ska flytta till ny prod.

Får jag fråga varför ni inte bara bor kvar som ni gör om ni ändå ska flytta igen sen? Blir ju massa onödiga kostnader med pantbrev, lagfart, skatter osv osv. Om ni ändå bara ska bo där tillfälligt alltså.
  • Anonym (Okej)
    kangli skrev 2018-09-26 02:00:14 följande:

Men vi ska betala allt när vi säljar huset, dvs innan vi ta över den nya huset!

Ja, vi ska bo i samma hus, den är 185kv, varje plan räcker till ett familj och den är tillfället 1-2 år sen varje fam ska flytta till ny prod.

Och har ni sparade pengar till insats+pantbrev osv? Tänker att med era skulder på 900k utöver bolånet så försvinner ju all vinst vid försäljning till den skulden.

Hur kan man ens ha så mycket i skuld utöver bolån?
  • Anonym (Okej)
    kangli skrev 2018-09-26 02:21:24 följande:

Vi räknar med att vi kommer ha mer över 15% när vi båda säljer våran hus, men ja, jag själv har 400-500k sparad i kryptovalutor som vill inte ta ut just nu.

Precis vinsten ska lösa alla mina skulder vilket är super bra, den va målet!

Tack för alla frågor men har någon ett förslag eller känner man en bank som kan fixa ett lånelöfte sen kam bara neka den om vi inte lösa skulden innan de betalar lånet?

Kan du inte prata med banken hur det skulle gå för er om du betalar av dina skulder med dina sparade pengar? Alltså om ni får låna pengar då?

Samtidigt så är ju nästan en miljon i övriga skulder förutom bolån ganska oroväckande. Så tror nog att banken kanske nekar pga det. De kanske tycker att ni inte har så god hand om ekonomin när ni satt er i den skuldfällan.
Svar på tråden 2 familjer/bolån