• Sharper

Underhålls bidrag

När fk beräknar vad du ska klara av att betala själv tar de hänsyn till att du har fler barn bland annat. Bedömer de att du inte kan betala hela 1573:- som är deras belopp så fyller de upp. Kan du bars enligt fk betala 573:- till den andre föräldern betalar den 1000:- så att den andre föräldern alltid får 1573:-

• Sharper
    Starr76 skrev 2018-09-25 17:48:44 följande:

Varför inte dom är ju gifta dom får ju räkna in mina barn när dom är gifta och därmed får extra barnbidrag hade varit annat om dom bara varit sambos men när dom gifte sig så fick dom räkna in mina barn å fick till lägg i barnbidrasget. Så vadför inte räkna in hennes inkomst får man ju göra när det gäller barnomsorg då får bägge betala ovasett vems barn det är....

Då har dom gemensamma barn med antar jag? Annars får man inte räkna ihop och få flerbarnstillägg. Men som sagt, har ni gått via fk gör dom en korrekt bedömning av vad du ska klara av att betala i underhåll för att du har barnet mindre. Kan inte bli mer rättvist..
  • Sharper
    Starr76 skrev 2018-09-26 08:09:05 följande:

Hej nej det gör dom inte dom räknade bara min inkoms. Sen har dom inte gemensamma barn men ändå får räkna in mitt barn har jag kollat upp redan. Sen även att man kan få underhåll vid växelvis boende om man tycker den andra har bättre inkomst hittade det på fk ska kolla upp detta.. tycker det känns orättvist att han då får underhåll av mig och så har vi våran dotter varannan vecka jag får stå för allt för henne kläder mobil klass kassa mm även hennes akktivitet e det rättvist ??? Han har barnbidrag och underhåll men köper inget till sin son han kommer alltid till mig å behöver kläder och pengar och kan inte med att säga nej han är äbdå min son.. pappan ger inte ens pengar till sin dotter ringer mig på pappa veckan å behöver pengar. Deras pappa förstår inte riktigt delad vårdnad delat underhåll

Ber om ursäkt. Är nyligen gift och hade helt missat det. Men tycker det ändå är bra eftersom man försörjer fler barn under samma tak. Det är ju ändå ingen utgift du står för.
Svar på tråden Underhålls bidrag