• Jossch98

Ägglossning som inte visas på ÄL-test?

Hejsan!

Tog ur min p-stav den 20 augusti, så det är alltså drygt en månad sedan och fick mens ca 3 veckor efter det, mellan den 9 september- 14 september.

Jag tycker nog att det borde vara dags för äl snart, men vet att det kan ta tid efter uttaget av p-stav innan allt blir regelbundet igen. Men jag har testat med flera äl-test den senaste veckan, men ingenting, inte ens ett svagt svagt sträck finns.

Jag vill gärna tro att jag hade lite äl-liknande flytningar för ett par dagar sedan, genomskinlig lite segare än vanligt, men jag fick som sagt ett negativt test även då. Finns det någon liten chans att man kan ha ägglossning även fast testen inte visar det?

Eller har jag helt enkelt ingen äl denna månad? Rynkar på näsan

• Svar på tråden Ägglossning som inte visas på ÄL-test?
  • Jossch98

Tog precis ett äl-test som visade ett halvsvagt streck, vet att det ska vara lika starkt/ eller starkare en kontrollinjen, men har aldrig fått ett såhär tydligt streck innan... Vad tror ni, kan det var äl ändå?
  • Jossch98
    Jossch98 skrev 2018-09-26 18:18:46 följande:

Tog precis ett äl-test som visade ett halvsvagt streck, vet att det ska vara lika starkt/ eller starkare en kontrollinjen, men har aldrig fått ett såhär tydligt streck innan... Vad tror ni, kan det var äl ändå?

Kan även säga att jag har haft lite smått molande värk som en väldigt lätt mensvärk idag.
  • Jossch98
    Isabellisen skrev 2018-09-26 18:29:30 följande:

Nej, strecken måste vara lika starka.

Tips: testa 2 ggr per dag. När jag testade en gång fick jag aldrig utslag men nu får jag jämt utslag när jag testar 2 ggr per dag.

Okej, kan det vara något på g då? Har försökt kika lite på hur andras test brukar se ut och dom brukar vara som mitt innan det blir lika starkt dagen/ett par dagar efter.
  • Jossch98

Jag kanske låter jättedum, men ska jag vara riktigt ärlig så vet jag inte riktigt hur man räknar. Antar att det är dagarna efter att man fick mens? Alltså att jag räknar från den 9 september tills nu? Isf är det dag 17.

Men sen vet jag som sagt inte hur regelbunden mensen kommer vara/ är än eftersom jag bara fått den en gång efter uttaget av p-staven ????

• Jossch98

Tog ännu ett test nu, visade ingenting, inte minsta lilla indikation på ett streck... Antar att jag kanske missade äl den här månaden då... Rynkar på näsan Om testet visade ett streck igår så kanske jag hade äl i förrgår (tisdags 25/9) och just i tisdags missade jag att testa.

Sist jag och min sambo hade sex var i söndags alltså 2 dagar innan eventuell äl (23/9) och tyvärr inget efter dess då han har varit så extremt förkyld i början av veckan.

Finns det någon som helst chans att man kan bli gravid om man haft sex 2 dagar innan äl?

Svar på tråden Ägglossning som inte visas på ÄL-test?