Inlägg från: Delilah2001 |Visa alla inlägg
  • Delilah2001

Syskonvagn, blir galen!

Såå svårt! Barnen kommer vara 18 månader respektive nyfödd.

Ingen tung eller trögstyrd vagn, inte för bred, men heller inte för trång sitt/liggdel.

Vad har ni för syskonvagnar, och är ni nöjda?

• Svar på tråden Syskonvagn, blir galen!
  • Delilah2001
    EpicNurse skrev 2018-09-22 19:34:34 följande:

Har exakt samma intervall mellan barnen.

Har en city select lux som man kan ha både som syskon och singel. Så sjuuukt smidig vagn. Men alla gillar inte att den bygger på längden. Vi tyckte inte det var något problem alls. Och alla de andra fördelarna var grymma (pytteliten ihopfälld, massor av konfigurationer, bra fjädring, enorm varukorg osv).

Tack för svar!

Den har vi faktiskt kollat på, sambons favorit hittills, men den kändes lite lång. Men det kanske är något man vänjer sig vid.
  • Delilah2001
    Mia86a skrev 2018-09-22 19:55:20 följande:

Vi har bugaboo donkey, men du kanske har stora/långa barn så att den känns trång? Min största är snart 2,5 år och sitter jättebra i den och lär göra det ett bra tag till iaf.

Stort plus att man kan göra om den till enkelvagn.

Tack! Vet att många är nöjda med den, har provkört den, men kändes lite trång. Får man plats med åkpåsar i dem?
  • Delilah2001

Emmaljunga viking double, är det någon som testat den?

• Delilah2001
    MissMagnolia skrev 2018-09-22 20:37:02 följande:

Har du kollat nya Thule sleek? Jag tror att den är kortare än city select :)

Ska kolla, tack!
  • Delilah2001
    legomum skrev 2018-09-22 20:59:06 följande:

Vi hade bugaboo donkey men i twin versionen. Den hade vi länge då båda sov fram tills de var drygt tre år.

Vagnen började bli liten redan när de var 18 månader men fungerade att sova i :)

Smidig att köra både på asfalt och offroad, kommer in genom alla dörrar (sl tbana o bussar inga problem)

Men som sagt var har du som jag långa barn är det ingen optimal vagn även om den fungerar bra ändå.

Selen hade jag inte som man skulle utan knäppt över benen... redan tidigt.

Har en hatkärlek till vagnen, har aldrig gillat den även om den aldrig svikit i användningen.

Sonen är medelång. Lillen är inte född än, så det återstår att se.

Är inte så jättesugen på Bugaboo, har haft en enkelvagn en gång i tiden, och tyckte inte den var så prisvärd faktiskt.

Om vagnen börjar bli liten redan vid 18 månader så är det ju inte bra :(

Vi promenerar mycket, men åker aldrig i kollektivtrafiken.

Tack för svar!
Svar på tråden Syskonvagn, blir galen!