• legomum

Hjälp, min inneboende drar hem främmande män.

Säg upp henne och skaffa en ny inneboende om hon inte slutar.

Skulle bli galen om jag vore du. Aldrig att främmande karlar skulle fått komma och gå när jag har småbarn hemma.

• legomum
    Plattfoten skrev 2018-09-22 18:09:30 följande:

Hej! Jag har hittat en jättegullig tjej som är min inneboende. Problemet för mig uppdagades efter att hon flyttat in. Nämligen att hon dejtar väldigt aktivt. Hon drar hem olika män flera gånger i månaden. På natten. Jag har barn, och tycker det är obehagligt med främmande män i lägenheten, som kommer på kvällen/natten. Jag är behov av extra inkomsten från uthyrnigen. Men vet inte vad jag ska göra åt situationen. Vilka krav kan man ställa på en inneboende? Är jag nojjig? Vad ska jag göra? Hur lägger jag fram det. Tacksam för svar.

Du kan skriva in i kontraktet att inte dra hem folk mitt i natten. Du kan skriva som du vill. Vill de ha rummet accepterar de kraven.
  • legomum
    Milissis skrev 2018-09-22 22:34:53 följande:

men kom igen en inneboende måste väl få leva sitt liv. det e ju lite det du tar på dig genom att ha inneboende. om du inte tycker det e ok så sluta ha inneboende.

Att vara inneboende betyder inte att man kan göra precis som man vill.

Det handlar om respekt för den familj man faktiskt bor hos.

Leva sitt liv... ehh tramsigt att säga så.
  • legomum
    Milissis skrev 2018-09-22 22:46:56 följande:

Va så du tror på riktigt att du kommer få en inneboende som perfekt synkar med ditt sätt att se på livet??. det är larvigt om något. o faktiskt lite korkat. 

En inneboende och "värdinnan" behöver inte ha en enda gemensam nämnare. Men respekt för varandra är ett måste. Men det är den inneboende som kommer till en familj som får rätta sig efter familjens regler inte tvärt om.

Fungerar inte det är det bara att neka eller inte acceptera den sökande.

Svårare än så är det inte.

Jag förstår ärligt talat inte hur du tänker.
Svar på tråden Hjälp, min inneboende drar hem främmande män.