Inlägg från: Plattfoten |Visa alla inlägg
  • Plattfoten

Hjälp, min inneboende drar hem främmande män.

Hej! Jag har hittat en jättegullig tjej som är min inneboende. Problemet för mig uppdagades efter att hon flyttat in. Nämligen att hon dejtar väldigt aktivt. Hon drar hem olika män flera gånger i månaden. På natten. Jag har barn, och tycker det är obehagligt med främmande män i lägenheten, som kommer på kvällen/natten. Jag är behov av extra inkomsten från uthyrnigen. Men vet inte vad jag ska göra åt situationen. Vilka krav kan man ställa på en inneboende? Är jag nojjig? Vad ska jag göra? Hur lägger jag fram det. Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hjälp, min inneboende drar hem främmande män.
  • Plattfoten

Tack för era kommentarer och svar. Det känns skönt när flera håller med, och bra tips att ställa det kravet kring ?inga nattliga besök?. Ska få in det i kontraktet. Hon har tre månaders uppsägningstid, om jag säger upp henne. Men jag ska försöka prata med henne i ett första steg, och se hur hon tar det. Förhoppningsvis är hon förstående och slutar dra hem män.

• Plattfoten
    Milissis skrev 2018-09-22 22:34:53 följande:

men kom igen en inneboende måste väl få leva sitt liv. det e ju lite det du tar på dig genom att ha inneboende. om du inte tycker det e ok så sluta ha inneboende.

Jag ska vara ärlig, jag tänkte inte på denna dimensionen. Jag tänkte bara på hur det skulle bli med tjejen. Tyvärr är jag beroende av inkomsten, så det finns inget alternativ att inte ha inneboende. Men däremot kan jag kanskr byta inneboende till någon som inte släpar hem okända män. Det måste finnas många sådana tjejer. Det skulle vara en annan sak om männen sov över var någon jag träffat, eller som hon kände väl sedan innan. Men detta verkar vara dejter från nätet som hon träffar och har sex med på första/och sista dejten.
Svar på tråden Hjälp, min inneboende drar hem främmande män.