• Mema9

Gravid med Letrozol

Enmsik skrev 2019-01-03 08:56:18 följande:

Åkte in akut igår för buksmärtor som visade sig vara utomkvedshavadeskap som satt sig på äggstocken, så fick ta bort en bit av den och ligger inne på sjukan nu. Blev operation sent igår kväll så går allt bra nu och hcg sjunker som det ska så får vi väl köra igång med letrozol igen. Lycka till ni andra som är i fullgång! <3

Åhh stor kram till dig <3 Bryt ihop och kom tillbaka så är du snart på banan igen. Vi finns här o väntar på dig för att få följa din resa :)
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-03 06:24:08 följande:

Okej :) tog ingen spruta denna månad.. har bim 8/1 :)

Nej det minns jag :) hoppas vi får ett plus :D
    Längtar efter en bebis skrev 2019-01-03 02:43:06 följande:

Tog sprutan för 16 dagar Sen och tänkte testa mig idag.

Vad blev resultatet? :)
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-03 11:59:05 följande:

Jaa jag testade igår och de var helt blank men imorse anade jag något svaaaagt!?

Nemen Så spännande! Jag väntar med att testa hehe men har inte bestämt mig när jag ska våga ta första
  • Mema9

Här verkar mensen va på ingång :( ovitrelle +11. Fick förra cykeln rosa på pappret vid toabesök 3 dagar innan mensen drog igång, verkar bli samma denna gång :( så ledsamt..

Lycka till ni andra

• Mema9

Tack tjejer <3

Oliwia det ser verkligen ut som äl är på G :D hur har testen sett ut idag?

Är det någon utav er som tempar? Funkar de när man äter Letrozol samt tar ovitrelle? Funderar på att börja bara för att se exakt när äl skett efter sprutan :)

• Mema9
    becca90 skrev 2019-01-04 12:48:37 följande:

Jag tempar :) funkar bra! Mörker att förra månaden när jah tog ovitrelle så var tempen högre än denna månad!

Okej låter lovande, ska nog testa en månad :) har sedan tidigare en termometer med två decimaler.
    Oliwia92 skrev 2019-01-04 13:04:04 följande:

Hur tempar ni? Är det med vanlig temp eller den här natural cycles? Och menar ni att man kan veta när ägget har släppt?

Det ska vara en termometer med två decimaler, behöver inte vad NC finns andra appar också :) har för mig man ska försöka sova ungefär lika många timmar varje natt och tempa vid samma tid varje dag.. Ja temperaturen stiger med ca 0,3 när äl skett.
    lilagrodautanben skrev 2019-01-04 14:01:04 följande:

Kan man få äl 4 dagar efter avslutad kur?! Jag har ont som attan idag.. äl 6 dagar efter kur förra gången..

Ingen aning.. aldrig själv varit med om det. Jag kan få smärtor tidigt men då är de förmodligen äggblåsan som växer.
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-05 10:39:20 följande:

Hej tjejer!

Jag ger upp nu! Negativt äl + 11 och mensvärk redan bim -3/4 :( hatar detta!!

Heej, visst fan blir man trött på skiten och den eviga väntan på det perfekta ägget som ska ta sig och fästa!! Men vi är inga som ger upp ;) Snart måste det bli våran tur!
  • Mema9
    Silije skrev 2019-01-06 00:49:06 följande:

Hej. Jag hoppar in här också. Jag fick diagnosen pcos 2013. Är idag 23 år och sambon 27. Vi har försökt själva sedan juli och har äntligen fått svar på alla prover. Sambons prover ser bra ut men jag har ingen ägglossning. Den 10 januari ska vi äntligen få träffa läkare och jag är supernervös. Är det någon som vet vad som brukar hända på ett sådant läkarbesök?

Hej och välkommen, Tror också som Oliwia skriver att du kommer få Letrozol och även ovitrelle för att ägglossning ska ske :) Har ni fått vänta på provsvar sedan juli?
  • Mema9

Imorgon påbörjar jag en ny vända med Letrozol 1tab i 5 dagar..och den 17e blir det VUL

• Mema9
    smurf11 skrev 2019-01-06 19:55:35 följande:

Efter några misslyckade ivf. Ska försöka igen med Letrozol efter nästa mens, hoppas att den kommer snart! Men jag har inte PCO, men ålder emot oss. Ska man ta Letrozol dag 3-7 eller 5-9 tro?

Vilka dagar har ni tagit, och jilken dag fick ni äl?

Så tråkigt att det inte fungerat för er, så ni ska alltså försöka på egen hand istället för ivf? Jag har fått till mig att ta dag 3-7 :)
    Silije skrev 2019-01-06 21:56:38 följande:

Vi ringde till gyn när vi började försöka och fick försöka själv i tre månader innan vi skulle få börja utredningen. Vi fick vänta på provsvar i två månader och fick ringa och trycka på flera gånger.

Har ägglossningsstimulerande fungerar för er? Kan tillägga att jag har ett BMI på strax över 29.

Ja okej, så segt att behöva vänta och trycka på själva.. Ibland känns det som en del läkare inte förstår den psykiska påfrestning det här faktiskt är :/ Jag har nu en jättebra och omtänksam läkare tack och lov på en privatklinik. Landstinget ville inte ta emot oss utan tyckte mer eller mindre vi skulle renovera ett rum och försöka slappna av.

Ägglossningsstimulerande har fungerat si sådär för mig, ibland har inget hänt, ibland har för mycket hänt (för många äggblåsor så vi fått hoppa över cykeln) Men nu verkar vi hittat rätt, jag har fått en fin äggblåsa tre gånger på raken nu så nu ska det bara ta sig också! I februari är det ett år sen vi började få hjälp med hormonstimulering
Svar på tråden Gravid med Letrozol