smurf11 skrev 2019-01-06 19:55:35 följande:
Efter några misslyckade ivf. Ska försöka igen med Letrozol efter nästa mens, hoppas att den kommer snart! Men jag har inte PCO, men ålder emot oss. Ska man ta Letrozol dag 3-7 eller 5-9 tro?
Vilka dagar har ni tagit, och jilken dag fick ni äl?
Så tråkigt att det inte fungerat för er, så ni ska alltså försöka på egen hand istället för ivf? Jag har fått till mig att ta dag 3-7 :)
Silije skrev 2019-01-06 21:56:38 följande:
Vi ringde till gyn när vi började försöka och fick försöka själv i tre månader innan vi skulle få börja utredningen. Vi fick vänta på provsvar i två månader och fick ringa och trycka på flera gånger.
Har ägglossningsstimulerande fungerar för er? Kan tillägga att jag har ett BMI på strax över 29.
Ja okej, så segt att behöva vänta och trycka på själva.. Ibland känns det som en del läkare inte förstår den psykiska påfrestning det här faktiskt är :/ Jag har nu en jättebra och omtänksam läkare tack och lov på en privatklinik. Landstinget ville inte ta emot oss utan tyckte mer eller mindre vi skulle renovera ett rum och försöka slappna av.
Ägglossningsstimulerande har fungerat si sådär för mig, ibland har inget hänt, ibland har för mycket hänt (för många äggblåsor så vi fått hoppa över cykeln) Men nu verkar vi hittat rätt, jag har fått en fin äggblåsa tre gånger på raken nu så nu ska det bara ta sig också! I februari är det ett år sen vi började få hjälp med hormonstimulering