• Mema9

Gravid med Letrozol

Enmsik skrev 2018-11-25 21:31:20 följande:

Ja jag har ju bara testat enkeldos. Men hon sa nu att jag skulle gå direkt på trippel. Fick som hugg i vänster äggstock nu idag under sex, vet inte om det är biverkningar eller att det är påväg att kicka igång. Hoppas på det senare.. :) ja funkar inte detta på mig så får jag väl köra några månader till med detta ändå och se. Sprutor är för oss också ett alternativ sen men eftersom vi går privat och det kräver fler koller med VUL så blir det för dyrt... kostar 900kr per gång och via landstinget får jag inte hjälp förrän i april OM jag gått ner i vikt). Så vet ärligt inte vad jag ska göra om jag inte lyckas med letrozolen nu..

Tråkigt att det inte fungerade :( hoppas på trippeldosen nu då! fick du börja med den fast du inte har mens?

900kr per besök?? Jäklar så dyrt.. Men då är det ju bara två besök sen är du ju uppe i högkostnadsskyddet och det blir gratis. Går också privat , dock inte lika dyra besök endast 200kr per gång.. Jag kom upp i högkostnadsskyddet för ca 2 månader sen så nu är det fritt.
  • Mema9
    Enmsik skrev 2018-11-25 22:31:05 följande:

Jaha.. men enligt den privata jag går till står det att det är helt privat och man betalar själv.

Det är nog olika från ställe till ställe då.. alla privata kanske inte har högkostnadsskyddet/frikort. Men jag sökte också privat då landstinget inte ville hjälpa :)
  • Mema9
    becca90 skrev 2018-11-26 08:39:22 följande:

Tog ju ovitrelle i fredags klockan 18.00 visst borde ägget ha släppt? Jag tempar också och tempen vill inte sätta ut äl.. hade vita ägglossningsflytningar igår. Blir så förvirrad. Har det släppt eller ej haha! Hur gjorde ni för att få blodprov och kolla om det har släppt?

Ja det borde det ju ha gjort! Men konstigt att tempen inte höjs? Du kan nog be din läkare att du vill kolla med blodprov, det kan va värt att kolla bara för att se så progesteronvärdet ökar som det ska :) Blodprovet ska lämnas ca 8 dagar efter äl har jag för mig
    lilagrodautanben skrev 2018-11-26 08:40:21 följande:

Åh där kon blödningen.. kände det på mig, inga symtom kvar alls.. nu inväntar jag dag tre så jag kan ta medicinen! När tog ni? Morgon eller kväll? När kom äl? Ska tillbaka till kliniken dag 12-14 ungefär för att kolla

Nej vad tråkigt :( Är det inte dags för en utredning vad dina missfall beror på? Jag har tagit på morgonen 6:45 för att vara exakt då det passar mig bäst innan jobbet. Har fått ett fint ägg två gånger på raken nu :)
  • Mema9
    lilagrodautanben skrev 2018-11-26 10:02:30 följande:

Testades för GBS då alla mina barn fick den infektionen.. negativt denna gång så kanske ha självläkt? Kan man börja redan nu med tabletterna? Eller måste man vänta till dag tre?

Har inte koll på vad gbs är för något hehe.. Men bra de kollat de iaf. Vet faktiskt inte, jag skulle inte våga innan utan läkarens godkännande :)
  • Mema9
    lilagrodautanben skrev 2018-11-26 11:24:38 följande:

Ingektion som orsakar för tidiga förlossningar. Min mellankilles vatten gick i vecka 20 pga det och min yngsta fick en CPskada som följd av GBS. Hemska saker..

Aha oj..vad mycket det finns som man aldrig hört talas om.
    Oliwia92 skrev 2018-11-26 14:17:05 följande:

Någon som haft en äggledarspolning innan ni börja med sprutor? Hur går det till i så fall och gör det ont?

Nej inte haft det.. ska du få?

Ikväll har jag haft smärta/hugg/känningar på vänster sida i tjejmagen.. svårt att säga exakt var men förmodligen äggstocken?! Och det var på den sidan ägget var. Undrar vad det kan vara. Tog ju ovitrelle i onsdags så ägglossningen måste ju redan ha varit.
  • Mema9
    Aylina88 skrev 2018-11-27 16:02:42 följande:

Hej! Tänkte fråga om nån vill sälja letrozol till mig min läkare vill inte skriva ut de till mig på grund av låg amh . Efter jag förlora mitt barn i vecka 25 så vill inte vården hjälpa mig men jag blev gravid med letrozol och skulle va för evigtacksam om nån vill hjälpa mig ????

Hej, man vet aldrig hur kroppen svarar på medicinen och utan ett vul vet man ju inte om det blir flerbörd och det är en risk både för barn och för dig. O det vill tyvärr inte jag ha på mitt samvete.. Dessutom har min läkare (såklart) koll på hur många tabletter som jsg förbrukar så jag vet inte hur jag ska förklara om jag helt plötsligt saknar några :/ Kan du inte kolla på andra privata mottagningar? Skickar all styrka till dig! Måste vara hemskt! Du får inga ägg på egen hand eller?
    becca90 skrev 2018-11-27 20:23:06 följande:

Hur går det för er?? :)

Jag är på positivt äl test + 5 och ovitrelle + 4. Denna låååånga väntan

Jag är på ovitrelle + 7 , bara en vecka kvar tills jag kan ta ett test! Längtar sååå såså..
  • Mema9
    lilagrodautanben skrev 2018-11-28 09:09:08 följande:

Funderar på en sak - kan man ha pco men ändå ha mens? Läste symtom och allt stämde förutom mensen.. jag har ökat kraftigt i vikt men är ej överviktig. Säkert tretti kilo på bara 1,5 år. Hade iofs anorexia som höll på att kosta mig livet men blev fri den. Har tjocka hårstrån på hakan som jag plockar med pincett och mustasch som jag vaxar eller rakar. Iofs är jag mörk, helsvensk, men pappas släkt va från Bulgarien.. måste kolla med fertläkaren å men tänkte om någon visste då jag inte blivit kollad för det. Hur kollar man sånt?

Ja man kan ha både mens och ägglossning men ändå ha pcos :) mina symptom är endast oregelbundna menscyklar, får egna ägg, mens och förmodligen ägglossning men väldigt långa cyklar alltifrån 30-60dagar. Så det är svårt att pricka in äl för oss på egen hand. Sen har jag de klassiska pcos äggstockarna som är större och har fler ägg än *vanliga* :)

Är oftast via äggstockarna de kan fastställa pcos samt ett blodprov som mäter testestoron och östrogen
  • Mema9
    lilagrodautanben skrev 2018-11-28 10:38:33 följande:

Hörni.. har ni upplevt några biverkningar av letro?

Nej inga märkbara.. känner mig något uppsvälld.

Måste tillägga ej grej med pco att det är något man föds med, inte något man får plötsligt :) Man kan dock förbättra *besvären* som kan tillkomma samt menscyklarna , med ett normalt BMI och via kosten :).
  • Mema9
    lilagrodautanben skrev 2018-11-28 15:56:38 följande:

Skönt att du inte har nå biberkningar! Mitt BMI är normalt nu sen jag blev frisk, låg på döende när jag vände, vägde 38kg så nu har jag gått upp till åtminstone 65 och är 175 lång. Så det borde inte vara det och är rädd för att plocka bort i kost och ha mig för jag vill inte hamna på psyket igen.. men men, detta är bara min första omgång denna gången och för 6 år sedan tog det sig på en gång på första försöket med hjälp. Så vi får hoppas :)

Ja nejnej håll dig ifrån sånt,Starkt kämpat av dig att ta dig ur!! :) lev som vanligt. Det gör jag 160cm och 51kg. Orkar inte plocka bort saker och hålla på, känns som det blir lite maniskt! Men hade jag varit överviktig eller dylikt hade jag absolut provat. Allt för att bli gravid<3 känns som en evighet vi försökt nu.. Roligt att följas åt och få följa din resa till en graviditet :)
  • Mema9
    becca90 skrev 2018-11-28 17:12:39 följande:

Alltså hjääälp!!! Har så fruktansvärt ont och är väldigt svullen på underlivet och det är knall lila!! Är detta en biverkning av ovitrelle eller? Ovitrelle + 5 idag!

Oj vet inte vad de kan bero på.. är du återställd?
    lilagrodautanben skrev 2018-11-28 18:14:59 följande:

Den värsta sjukdom jag haft alla kategorier.. hemska hemska mardröm..

Vissa tankar finns kvar men har ändå tagit mig så pass långt att jag är normalviktig vad det nu betyder. Jag vet inte exakt vikt pga att jag vägrar för då trillar jag dit. Haft jättejobbiga graviditeter och över 10 missfall genom mina år. Vattnet gick i vecka 20 med näst yngsta och sen dess harkroppen ballat ur. Yngsta fick en cpskada som gör honom oförmögen att klä sig eller gå, han har ingen utvecklingsstörning men måste va standby 24/7 och utan nätverk då min pappa gick bort av cancer två dagar efter yngstas diagnos. Har varit ett helvete rent ut sagt men jag lever och är frisk idag, nu vill vi bara få ett syskon <3

Nä fy vilka hemska livsöden det finns usch usch usch :( Styrkekram!! Det som inte dödar en härdar en <3
Svar på tråden Gravid med Letrozol