• becca90

Gravid med Letrozol

Mema9 skrev 2018-11-27 20:58:45 följande:

Hej, man vet aldrig hur kroppen svarar på medicinen och utan ett vul vet man ju inte om det blir flerbörd och det är en risk både för barn och för dig. O det vill tyvärr inte jag ha på mitt samvete.. Dessutom har min läkare (såklart) koll på hur många tabletter som jsg förbrukar så jag vet inte hur jag ska förklara om jag helt plötsligt saknar några :/ Kan du inte kolla på andra privata mottagningar? Skickar all styrka till dig! Måste vara hemskt! Du får inga ägg på egen hand eller?Jag är på ovitrelle + 7 , bara en vecka kvar tills jag kan ta ett test! Längtar sååå såså..

Spännande med en vecka kvar!!! Jag tog ett grav test imorse för jag ville se hur det ser ut när det är positivt, haha jag Hr aldrig plussat!
  • becca90
    lilagrodautanben skrev 2018-11-27 21:03:53 följande:

Kan kanske va missfallet som spökar.. är bara så otålig.. vem fasen testar mitt i mens liksom? Haha! Men min fertläkare sa det så jag ska kolla att det inte är någon blödning i graviditet. Men gravtestet visade också plus men svagare.. så det är nog missfallet..

Okek, hur stor ska en blåsa va ett ungefär?

Jaha jag förstår!!:/

Det sägs att den släpper efter 20 mm och växer ungefär 2 mm per dygn
  • becca90
    lilagrodautanben skrev 2018-11-27 21:47:31 följande:

Okej så du som 17mm va det va?- ska helst ligga inom några dagar? Eller någon dag?

Jag har fått hjälp tidigare men är snart sex år sen så glömmer så lätt.

Det var på en onsdag och då sa hon ?ägglossning på fredag då?! Så vi låg ons-sön ibland 2 ggr. Första försöket med letrozol för oss
  • becca90
    lilagrodautanben skrev 2018-11-27 23:18:56 följande:

Då borde ni täckt upp det riktigt bra!

Håller tummarna för oss, man kan inte tro att en så ?vanlig? sak ska bli så komplicerad..

Ja jag hoppas det!! Vill bara ha testdag haha!

Ja väldigt komplicerat har de blivit :(
  • becca90

Alltså hjääälp!!! Har så fruktansvärt ont och är väldigt svullen på underlivet och det är knall lila!! Är detta en biverkning av ovitrelle eller? Ovitrelle + 5 idag!

• becca90
    Mema9 skrev 2018-11-28 20:15:06 följande:

Oj vet inte vad de kan bero på.. är du återställd?Nä fy vilka hemska livsöden det finns usch usch usch :( Styrkekram!! Det som inte dödar en härdar en <3

Återställd vadå?:)
  • becca90
    Mema9 skrev 2018-11-29 06:41:35 följande:

Tänkte om svullnaden och den lila färgen gått tillbaka :)

Jaha, nej nej det är kvar haha! Igår kväll gjorde det ont heeela tiden men nu är det lite bättre men färgen är kvar..

Hur mår du idag?
  • becca90
    Mema9 skrev 2018-11-29 09:08:29 följande:

Aha undrar vad det bror på :o Ska du höra med din läkare ang det?

Jag mår bra tack, drömde inatt att jag fick en nidblödning och plussade sen på gravtest haha önskedrömmen...

Nja jag vet inte.. kanske borde ringa, får se om det onda kommer tillbaka senare, då ringer jag.

Men åhhh, vilken dröm! Hoppas den blir verkligen snart :)
  • becca90
    Enmsik skrev 2018-11-30 15:43:15 följande:

Hej på er! Tänkte uppdatera lite. Var på VUL idag efter trippeldos. Och hade ett ägg på ca 19mm på väster äggstock och ett på 13mm på höger! Så underbart att få försöka! Fick välja om jag vill vänta och se om ägglossningen lyckad själv eller om jag ville ta ovitrelle imorgon. Valde ovitrelle för att vara på säkra sidan. :D lycka till ni andra! Nu hoppas vi på graviditet i december men det är inte hela världen om det inte lyckas nu. Nu vet jag att letrozol funkar i alla fall :D

Men åhhh, grattis!! :D bästa känslan någonsin! Vilken

cd?

Själv är man på ovitrelle + 7 och har inte en enda biverkning, liiiiiite ont i brösten. Dom brukar va sinnessjukt tunga och ömma denna tiden annars. Hoppas det är ett tecken :)
  • becca90
    Oliwia92 skrev 2018-11-30 17:19:27 följande:

Vet ni när man tidigast kan ta grav test. Tog ovitrelle idag och har BIM 15 dec.

10 dagar efter ovitrellen ska hcgn vara ute :)
Svar på tråden Gravid med Letrozol