• becca90

Gravid med Letrozol

Mema9 skrev 2018-11-22 20:53:37 följande:

Nu jäklar händer det! :D Kommer du ta sprutan ikväll då eller imorgon? Men ja det där är helt klart positivt!!

Ja nu händer det :D nej tar ingen spruta då enligt dom.. man kanske borde ta den i förebyggande syfte?
  • becca90
    Mema9 skrev 2018-11-22 22:02:43 följande:

Jag har fått till mig att ta sprutan om jag skulle få positivt utslag på ältest innan den bestämda dagen för ovitrielle :)

Okej, jag hade ingen förutbestämd dag för ovitrelle.. där jag gjorde vul sa hon ägglossning på fredag då! Och det stämmer ju nog då när jag fått positivt äl test idag..

men sen ringde Uppsala upp och sa ta äl test och får du ingen positivt utslag förens fredag så ta ovitrellen på lördag... hmmmm.. undra om man ska ringa och fråga..
  • becca90
    Mema9 skrev 2018-11-23 06:29:22 följande:

Det var lördagen jag tänkte på som du fick av Uppsala :) eftersom de sa Om du inte får positivt innan. Det har du ju fått , så ta ovitrielle så ägget verkligen släpper :D och myyyyyssssss på

Kommer nog ihåg att hon sa om du inte får något omslag på testen.. haha vad menar hon med det dåå..

Haha ja sambon väckte mig imorse haha
  • becca90
    Mema9 skrev 2018-11-23 09:06:43 följande:

Alltså jag är helt 100 på att hon menar att du ska ta ovitrielle på lördag OM du inte får omslag på ältest innan, för då är ägglossningen på gång och då ska du ta ovitrielle :)

Okej tack!!! Ska ta ovitrelle senare idag:)
  • becca90
    Mema9 skrev 2018-11-23 09:06:43 följande:

Alltså jag är helt 100 på att hon menar att du ska ta ovitrielle på lördag OM du inte får omslag på ältest innan, för då är ägglossningen på gång och då ska du ta ovitrielle :)

Tog ovitrelle nyss! Kändes verkligen ingenting!! Nu är det bara mysa på och en vänta! Haha
  • becca90
    Mema9 skrev 2018-11-25 22:38:35 följande:

Det är nog olika från ställe till ställe då.. alla privata kanske inte har högkostnadsskyddet/frikort. Men jag sökte också privat då landstinget inte ville hjälpa :)

Min privata tog frikort :)
  • becca90

Tog ju ovitrelle i fredags klockan 18.00 visst borde ägget ha släppt? Jag tempar också och tempen vill inte sätta ut äl.. hade vita ägglossningsflytningar igår. Blir så förvirrad. Har det släppt eller ej haha! Hur gjorde ni för att få blodprov och kolla om det har släppt?

• becca90

Hur går det för er?? :)

Jag är på positivt äl test + 5 och ovitrelle + 4. Denna låååånga väntan

• becca90
    lilagrodautanben skrev 2018-11-27 20:29:08 följande:

Och någon som vet varför ältestet är så starkt fast jag bara är på dag två i mensen? :O

Du Har nog kvar hcg från missfallet i kroppen

• becca90
    lilagrodautanben skrev 2018-11-27 20:26:33 följande:

Lycko ändå! Hahaha själv ska jag börja imorgon med Letrozol .. evighetsväntan till äl och sen bim..

Men ha någon nån koll på varför jag ska på vul redan 8 dagar efter påbörjad kur? Så snabbt går det väl inte med äl..?

Jaa denna väntar är verkligen hemsk!!!

Jag var på vul på cd 11. Alltså så är det 8 dagar efter

Påbörjad kur. 8 + 3 dagar. Jag hade då en blåsa på 17 mm
Svar på tråden Gravid med Letrozol