Gravid med Letrozol
Känns som att hela ens liv kretsar kring detta....och försöker att inte tänka på det men det är omöjligt, alla säger stressa inte ta det lugnt vilket också är omöjligt :( tack för allt pep iaf behövs det verkligen
Känns som att hela ens liv kretsar kring detta....och försöker att inte tänka på det men det är omöjligt, alla säger stressa inte ta det lugnt vilket också är omöjligt :( tack för allt pep iaf behövs det verkligen
Håller tummarna för er tjejer nu när Letrozolen är avslutad att ni får fina ägg och att det tar sig <3
Becca kör ni på egen hand nu fram till ivf? :)
Så spännande att följa din utveckling :) håller tummarna för dig, uppdatera gärna när det ?händer? saker
Jag är på dag 7 av 10 på provera och kommer (förhoppningsvis) få blödning cirka torsdag-fredag denna veckan. Sedan börjar jag med Letrozol, 2 tabletter/dag.
Någon som fuskat och tagit fler tabletter än angivelsen?
Jag har ju provat två enklar kurer utan resultat så jag är LIVRÄDD att även den dubbla inte kommer ge resultat. Funderar på om man vågar ta typ 2,5 tablett/dag, kanske varannan av dagarna i alla fall. Vad tror ni? Hur vanligt är det egentligen med överstimulering på dubbeldoz? Min ägglossning verkar ju onekligen vara extremt seg/trög
PS. Jag vet att man ska lita på läkarens rekommendation såklart, men ni som vet ni vet hur man (jag) tänker..
kram :)
Okej tusen tack för detta svar, jag misstänkte att det kanske är så här känsligt men du vet man e ju desperat. Men ska hålla mig till min dos, vill inte riskerar att det blir fel pga nått jag själv gjort.
Trevlig kväll!
Åh hoppas hoppas!! Vi har försökt sen december 2016.. och även innan med annan partner.. hoppet börjar försvinna men känns skönt att ha ivf på g.
Men denna gång ska både du och jag plussa!!! Tack för ditt stöd <3
Fick detta på teststickan nyss? Kan ngn snälla hjälpa mig att tyda?
Det omöjliga har hänt....kan inte tro mina ögon
Oliwia har du fått svar på progesteronprovet du lämnade? Tänker om det visade något speciellt då du ägglossa två ägg :D
Ni som ätit letrozol. Hur lång tid efter från första letrozoltabletten, får ni er ägglossning. Nyfiken då jag senaste kuren ju först tog enkel och sedan direkt trippel. Då hade jag ägglossning efter 9 dagar från att jag började med trippelkuren. Men enkeldosen jag tog innan kanske pushade på det. Ska ju till gyn för VUL imorgon så jag får ju reda på då om något hänt och när jag i så fall får min ägglossning. Bara nyfiken på era erfarenheter. :) tycker jag känt av lite idag så är det som förra gången så kommer jag ha ägglossning på lördag. Men man kan ju aldrig veta. Får se imorgon. :D
Kom precis från gyn nu. På vänster fanns en äggblåsa på 12 mm och på höger fanns fler som var över det normala. De var ca. 8mm. Så det blir ett nytt ultraljud på måndag för att kunna veta när jag ska ta ovitrelle och se så att inte alla dessa äggblåsor på höger sida drar iväg så jag släpper 5-6st. Tror denna letrozolkur är lite segare då jag ?bara? tog en trippel nu. Förra omgången tog jag ju först enkel och sen trippel direkt efter så det pushade säkert på allt. Men känns skönt att det hänt något i alla fall. :D men blir inte ägglossning i helgen i alla fall. Ca tisdag-onsdag skulle jag tro. Hon skrev även ut progesteronvagiatorer som jag ska ta 3 gånger om dagen från 5 dagar efter ovitrelle som förmodligen ska hjälpa mig lite mer med slemhinnan och förhoppningsvis få äggledarna att skjutsa på ägget ytterligare vidare till livmoder, sa hon. Så jag får väl hoppas på det! Känna skönt att vara igång igen!:D
Är det starkare idag? Uppe igår och nere dagens