• becca90

Gravid med Letrozol

Mema9 skrev 2019-02-04 13:44:34 följande:

Jaha, men du får egen ägglossning och så? :) Ja det det hoppas vi på!Idag kom mensen så bara att ladda om.. Man undrar ju varför det inte tar sig :(

Joo jag har hopp åt dig :) Imorgon är det tisdag!!

Tack fina! Beklagar mensen <3

Kunde inte hålla mig tills imorn så testade förut när jag kom hem (hållt mig kanske 1,5 h) va negativt. Testade sedan igen när ja hållt mig 4 timmar och då ser ja en skugga! Går att redigera fram iallfall. Haha testnarkoman javisst.

• becca90
    becca90 skrev 2019-02-04 17:45:01 följande:

Tack fina! Beklagar mensen <3

Kunde inte hålla mig tills imorn så testade förut när jag kom hem (hållt mig kanske 1,5 h) va negativt. Testade sedan igen när ja hållt mig 4 timmar och då ser ja en skugga! Går att redigera fram iallfall. Haha testnarkoman javisst.

Dålig uppladdning såklart.....
  • becca90

Ingen stegring tills idag så det blir nog inget denna månad heller. Jag är osäker på om jag ens släppte nått ägg och det kanske är därför jag inte har några symtom alls!

• becca90
    Mema9 skrev 2019-02-06 09:00:29 följande:

Ja jäkla mens jäkel.. Konstigt det där du var med om! Jag har för mig min läkare sagt att uppnår ett ägg 15mm är det ovanligt att det *krymper* igen men lät ändå som att det kan hända men ingen aning hehe. Men så spännande att följa och se vad som händer!Jaha, försökte ni under tiden du åt provera eller var det bara för bara för att få mens och sen hoppas på att äggen skulle växa också? :)Åh.. hur går det? Tänkter på dig! Många plussar inte förrän efter BIM-dagen! :)

Det går inge vidare :( negativt idag igen. Hade typ grym ägglossningsmärta igår, väldigt konstigt.

Har iallafall fått remiss till ivf nu, känns skönt :) Hur mår du?
  • becca90
    Mema9 skrev 2019-02-07 11:50:39 följande:

Men fick du ta ovitrielle? Minns inte om du gjorde de eller inte.. Ska du inte få lämna något blodprov för att se ägglossningen? :)

Nej jag fick ingen ovittell och inget blodprov :(
  • becca90
    Mema9 skrev 2019-02-09 21:17:56 följande:

Dagarna går så långsamt.. vill bara att det ska bli den 14e så spolningen och VUL är överstökat! Så vi kan få försöka igen.

Håller med!! Fy denna väntan. Min cykel har förlängts till 34-35 dagar med letrozol, så väntan blir ännu längre.. Är på dag 31 idag.. väntar på remiss för ivf nu..

Hoppas att allt ser bra ut vis spolningen!!
  • becca90
    Oliwia92 skrev 2019-02-11 12:40:43 följande:

Hur länge håller man på med letrozol innan man går vidare till Ivf?

Tror det beror lite på. Vi är ju friska och har varken pco eller pcos så då kan man nog gå vidare snabbare. Jag har gjort 2 övervakade försök med vul varav ett var med insemimation och ett eget försök utan vul.
  • becca90

Igår började jag små blöda men nu är det ingenting igen.. Suck. Men den kommer väl igång snart.

Jag kommer ju hinna minst en omgång till med letrozol innan ivf start men funderar om man ska göra en månad helt utan hormoner? Många som blir gravid på det sättet ju. Hur hade ni gjort?

• becca90
    Enmsik skrev 2019-02-12 22:08:47 följande:

Tror min mens är på gång nu! Hade lite mys med sambon nu ikväll och kom lite spottings efter. Det brukar det inte göra om det inte följa av mens. YES! Då blir det nog letrozolstart på lördag! :D

Woop!! Jag börjar imorn:)
  • becca90
    Enmsik skrev 2019-02-13 12:29:08 följande:

Fick en positiv överraskning idag när jag mejlade läkaren om att blödning börjat igår och att jag påbörjar letrozol på lördag fick jag svar att jag skulle börja redan imorgon och få VUL nästa vecka. Verkar som jag får köra dag 3-7 istället för dag 5-9 som jag fick förra omgången. Så skönt! :D

Åh vad kul!!! Vi kommer ligga nära med en dag mellan:D
Svar på tråden Gravid med Letrozol