Inlägg från: lilagrodautanben |Visa alla inlägg
  • lilagrodautanben

Gravid med Letrozol

Enmsik skrev 2019-02-28 18:41:12 följande:

Åh okej jag förstår... :( ja för sjukdomar är det ju bra... men det finns ingen medicin eller nåt som gör att sina egna antikroppar inte angriper fostret eller så?

Dum fråga kanske då du förmodligen skulle använda den medicinen i så fall.... men ville ändå fråga och inte bara anta. <3

Nä finns inga specifika tyvärr utan bara extra progesteron och blodförtunnande samt ägglossningsmedicin som jag äter. Inga frågor är dumma! Ibland kan jag få en fråga jag inte ens tänkt på och det är ju bara bra!
  • lilagrodautanben
    Oliwia92 skrev 2019-03-04 19:24:06 följande:

Lyckan vara inte så länge fick missfall förra veckan men har repat mog mentalt ska på återbesök 11 mars sen är det bara att köra på igen

Oh fy beklagar! Precis slutat blöda efter mitt 10:e missfall så nu ska vi köra igen. Fått trombyl nu också
  • lilagrodautanben

Är det någon här som upplevt att Letrozol påverkar humöret vid äl? Alltså pms typ fast svårare..? Jag känner mig sjukt nedstämd och väldigt irriterad och ganska trött vid äl när jag går på letro. I vanliga fall (utan letro) så känner jag mig pigg, sugen och älskar allt vid äl. Men dom senaste månaderna (fjärde kuren för mig nu) så blir jag bara... blöööö.. svårt att förklara - nedstämd och elak typ. Kopplade inte den första kuren till detta mående först men nu börjar jag undra. Inte alls kul att känna såhär när allt brukade kännas tipptopp vid denna tidpunkt innan letro.

• lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-03-11 18:57:49 följande:

Jag har känt mig lite nedstämd och kort stubin mot sambon. Tror tyvärr det verkar vara en vanlig biverkning som jag förstått det.

Förlåt om du tar illa upp men faaaaaaasen så skönt! Alltså det är ju såklart tråkigt att känna så men att jag inte är ensam! Trodde jag hade blivit smått knäpp då min lust och glädje alltid är på topp denna tidpunkt i cykeln men nu känner jag bara - jaja.. vi måste ju ligga för att det ska bli nåt.

Och resten av månaden känner jag mig som vanligt, trevlig och mysig typ. Måste ha med letrozolen att göra, annars ha jag fått någon släng av personlighetsstörning eller nåt. Haha.. konstigt ändå för jag har aldrig haft pms eller liknande
  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-03-11 20:29:11 följande:

Ingen fara haha jag förstår dig!! Ne jag brukar inte heller ha märkbar pms men innan ägglossning när man tar letrozol så kände jag så denna cykel. Började googla om det hade med letrozolen att göra och det verkade vara ganska vanligt med såna biverkningar. Så det är nog bara att kämpa på och ta sig igenom liggen haha! ;)

Skönt å höra att det är fler ;) förra månaden ville min make inte ens för jag va så sur och jag kan inte säga något om det för jag va förjävlig. Men jag blev gravid iaf, fem dagar innan äl och min superpms. Sen blev det missfall så då kom vi överens om att jag skulle försöka sluta vara så sur denna cykel och han skulle försöka ha överseende om jag var grinig :P superromantiskt verkligen hahaha! Men vad gör man inte..? ;)
  • lilagrodautanben

Tycker det här med ältest är såå svårt! Gårdagens uppe och dagens nere.. inte äl än eller har ägget lossnat då jag tycker det är suuuuuperlite svagare än gårdagens..

• lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-03-12 16:39:45 följande:

Ja jag håller med. Hur såg styrkan ut när det torkat? Svårt att jämföra ett torkat och blött test. :)

• lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-03-12 17:09:02 följande:

[quote=79500368][quote-nick]lilagrodautanben skrev 2019-03-12 16:56:33 följande:[/quote-nick]

Ja där skulle jag tolka som att stegringen har varit. Men då dröjer det väl typ 12-24 timmar tills ägglossning?[/quote]

Tack! Ja det släpper ju senare, har ingen värk och det brukar jag ha - brukar spy av smärtan.. nu ingenting.

Men detta fattar jag inte alls! Nu har det ökat igen? Gårdagens uppe, mitten fm och nedersta em..

• lilagrodautanben

Någon som fått liknande? pos sen neg och sen pos igen?

lilagrodautanben skrev 2019-03-12 18:02:58 följande:

Ja där skulle jag tolka som att stegringen har varit. Men då dröjer det väl typ 12-24 timmar tills ägglossning?

Tack! Ja det släpper ju senare, har ingen värk och det brukar jag ha - brukar spy av smärtan.. nu ingenting.

Men detta fattar jag inte alls! Nu har det ökat igen? Gårdagens uppe, mitten fm och nedersta em..

[/quote]
Svar på tråden Gravid med Letrozol