Mema9 skrev 2019-01-26 14:08:54 följande:
Haha vad gör man inte för att få till ett barn! Så skönt för er att det löste sig och att det blev av :) Håller verkligen tummarna för er nu! Hur var inseminationen?
Så otroligt fascinerande vad de kan :o
Haha jaa Men eller hur :D
Ja vi va där 9.30 och han lämnade provet men råkade komma lite utanför så jag va så otroligt orolig att det inte skulle va tillräckligt mycket..
Sen ringde dom oss när vi gick på stan, höll på att tappa andan.. Men dom ville bara att vi skulle komma 1 timme tidigare:)
Så satt vi oss med läkaren och han sa att hans prov va på gränsen, 3 miljoner spermier som sedan tvättades och blev 1.48 miljoner.. Hade det vart 1 miljoner så hade de ställt in.. så vi hade tur!
Sen gjorde vi vul och han va osäker på vart det hade släppt. Men han såg på slemhinnan att ägget nog släppt. Slemhinnan var 9 mm och treskiktad.
Han spärrade upp där nere som dom brukar och sedan tog de en tunn kateter och körde upp i livmodern.. det stack till som fan! Sen sprutade han in sprutan med spermierna. Sen var det klart!
Sen tog han vul igen och visade vart spermierna var och sa att dom var oroligt snabba och var resan inne i mina äggledare och letade ägget. Jag kunde se dom! Sjukt.
Hur går det för dig?