• Enmsik

Gravid med Letrozol

lilagrodautanben skrev 2019-02-11 19:57:57 följande:

Men det verkar ju som om du är gravid! :) så jag håller tummarna att det är så och att du inte behöver letro :) jag kände ingenting av letro men har läst att andra känner sig nedstämda av det. Så hoppas du slipper!

Första letrokuren kände jag ingen nedstämdhet. Dock känner jag mig väldigt nedstämd och ledsen nu och har gjort några dagar men inte haft någon egentlig anledning till det.. men är jag gravid så är det ju hormoner osv så det är ju inte konstigt i så fall. :) får hoppas det står GRAVID på stickan imorgon. :)
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-11 20:19:29 följande:

Tror det kommer göra det - stå gravid alltså! Och håller alla tummar så uppdatera när du testat :)

Absolut! Det är ju så lockande att sitta och hålla sig nu och testa... men måste vänta tills imorgon för att få ett säkert besked oavsett vad det visar. :) har inte haft några känningar alls i magen idag.
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-11 20:33:28 följande:

Ja allra bäst är hu morgonurin men jag har fasen bäst vid 14 tiden ungefär. Sjukt konstigt!

Ja senast hade jag starkast test på kvällen med testlagret. Sedan plussade jag 2 dagar senare på kvällen med digitalt trots att testlagrets var supersvagt samma morgon.. :)
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-11 21:16:36 följande:

Då är du som mig då! Hcg högst på kvällen. Fan vad jag längtar till om typ tre dagar men ska kolla såklart imorgon redan, tänk om jag kan ge maken ett positivt test på alla hjärtans dag! Ska på middag på restaurang med hans mamma och pappa och våra barn då, helhärligt att kasta upp ett gravtest då

:)

Åh ja det vore ju underbart! Plussar jag imorgon kommer jag nog ha svårt att hålla mig till alla hjärtans dag:D men tror ändå inte att jag är gravid. Känns som att det skulle varit starkare då. Men det återstår att se imorgon annars vill jag gärna min mens..
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-11 21:44:46 följande:

Förstår men jag tror faktiskt det så ge inte upp hoppet! Förra månaden spydde jag konstant och sov dygnet runt och fick pos men blev missfall ä då.. så ibland känner man inte :)

Tack för peppen! Det behövs! <3
  • Enmsik

Har nog ändrat mig lite igen.. Ville se vad testlagret skulle visa nu med kvällsurin. Kanske höll mig 2,5-3 timmar.. visade inget! Det ger ju hopp och betyder kanske att urinen bara var utspätt nu och hcg inte kunde mätas som imorse. :D ELLER att det är fel på alla mina test och de visar olika haha! Spännande nu med det digitala imorgon..

Det översta testet är inom tiden som jag tog nu. Och den understa bilden är på testet som togs imorse inom tiden.

• Enmsik

INTE GRAVID. Stod det idag.. som jag trodde från början. Så visst är jag lite besviken men det var ganska väntat ändå. Nu hoppas jag mensen kommer igång.. annars får jag ju börja med letrozol ändå men känns ju bättre om jag får mens innan. :)

Lycka till ni andra under denna månad. Nästa gång jag testat blir väl i mars. :) <3

• Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-12 17:58:25 följande:

Nä?!! Och jag som trodde! Jättetråkigt men skönt att du ändå känner dig pepp på nytt försök! Hejar på! Kram <3

Ja jag började också göra det.. har jag inte fått mens på fredag så tar jag ett test från testlagret. Är det negativt eller ser ut som det gjorde igår osv så börjar jag med letrozol då. :)
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-12 18:52:23 följande:

Okej kan du börja med letro direkt? Jag kör dag 3-7 i mensen. Men det kanske är olika :) hursomhelst önskar jag dig/er lycka till!

Jag kör mensdag 5-9 i vanliga fall. Men får jag ingen mens så skulle jag köra med letro ändå. Det blev ju typ så jag gjorde när det tog sig i december. Då Körde jag ju först enkelkur på dag 5-9 men det funkade ju inte så fick ju direkt köra trippelkur utan att vänta på mensen vilket blev dag 19-24 och då mognade 2 ägg. Så man tar antingen 3-7 eller 5-9 av vad jag har hört men eftersom min kropp inte är som den ska och inte riktigt verkar svara på alla läkemedel så får jag köra på letro snart ändå trots att mens inte kommer. :)
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-12 19:46:08 följande:

Aha då förstår jag! Jäkligt smart att göra så istället för att vänta i massoooor av dagar som kan hända när man har pco på mens! Vissa har ju menscykler på månader liksom. Jag är rätt vanlig och har 32 dagar. Har även egen äl men den är sjukt oregelbunden - allt från dag två efter mens till dag 28 så doktor fryklund ville prova letro och detta är min tredje kur .

Ja men precis. Ja innan jag började med letrozol hade jag runt 70 dagar mellan menstruationerna... lite dryg väntan då haha
Svar på tråden Gravid med Letrozol