• Mema9

Gravid med Letrozol

Amne18 skrev 2019-01-10 21:41:21 följande:

Suger... jag fick idag 10/1 så bara 4 dagar mellan oss. Har du börjat med letrozolen igen? Bokad tid för VUL?

Mhåå menshelvete då... Ja jag är inne på dag 3 med letrozolen och ska på vul 17/1 på min cd 12. Då kan vi följas och peppa varann!!

Äter någon av er några vitaminer eller dylikt på sidan om?
  • Mema9

Sorry för långt inlägg

becca90 skrev 2019-01-11 07:01:05 följande:

Gud!! Vad ni fått kämpa. Hur länge får ni hålla på såhär?

Jag är 28 och sambon 30. Vi har försökt sen december 2016.. sökte hjälp i höstas privat och fick tid direkt. Sambon ät frisk och jag är frisk.... så inget fel så låna en boostar med letrozol. Nu väntar jag på mensen sen är 3 dagar sen, för att ringa kliniken och höra hur vi ska gå vidare.. hopas på 1 max 2 försök till för att sen gå över till ivf..

Ja det har verkligen varit tufft att inte ens få försöka vissa cyklar utan istället fått avbryta och få börja om. Kämpa mot den eviga väntan.. man vill bara lyckas så fort som möjligt! Jag vet inte, i september var sista gången vi *misslyckades* med doseringen och då sa han -tillslut får man ge sig och ta till andra hjälpmedel. Men sen cykeln efter det och tre på raken har vi ju fått ett fint ägg och en fin ägglossning så nu vet jag inte alls hur länge vi får köra innan ivf lyfts. Ska nog fråga ang det nästa läkarbesök.

Aha de hittar ingenting alltså.. lustigt det där varför det då inte kan ta sig :/ Undrar vart din mens håller hus då? Fortfarande helt neg på gravtesten? Uscha ni har också försökt länge
    Oliwia92 skrev 2019-01-10 23:11:18 följande:

Fick besked på att jag ägglossat trots att jag inte fick ovitrelle sprutan så känns skönt att det funkar iaf. Någon som vet när eller varför man gör äggledarspolning ?

Åh vad skönt att veta!!
    Amne18 skrev 2019-01-11 09:50:12 följande:

Verkligen... Den är inte bra för något, bara ett blodigt misslyckande... Jag ska på VUL 21/1 också cd 12. Börjar äta letrozolen imorgon. Vi får absolut följas åt! Analysera minsta lilla stickning och ilning haha. Jag har ätit folsyra sedan vi började försöka alltså ca 7-8 månader men just nu har jag i princip gett upp på min kropp så allt som inte är letrozole har jag struntat i senaste två månaderna... Bara så trött på att försöka för tillfället så gör inget mer än det absolut nödvändiga...

Har dock funderat på att börja använda progesteronkräm men de är ganska dyrt och vet inte om det gör något på riktigt? Någon annan som provat de?

Visst är det så misslyckande.. Haha ja för man analyserar verkligen ALLT! Nej ge inte upp folsyran den är superviktigt för fostret :) Jag var också inne på progesteronkräm ett tag men det kändes så krångligt så jag gav upp det hehe kanske inte alls är det.
    lilagrodautanben skrev 2019-01-11 13:04:09 följande:

Hej! Äl och temp.. efter äl, ca 2 dagar efter vad jag tror va äl, så har min temp höjts med 0,4 grader. Har jag ägglossat då?

Det går väl bara att veta säkert om tempen håller sig kvar högt efter höjningen?
    MariaLilli skrev 2019-01-11 14:15:46 följande:

Hej, 

Vilken bra tråd. Hoppas det är okej att jag hakar på? 

Jag och min sambo (29 år) har försökt skaffa barn i lite mer än ett år. Alla våra värden är bra. Fick göra en äggledarspolning förra månaden, allt såg bra ut men blev ingen bebis. 

Har fått letrozol utskrivet, var på VUL i måndags (7/1). Då hade jag ett ägg som var 17 mm och ett litet mindre bakom på ena äggstocken. Läkaren sa att jag skulle ägglossa inom 1-2 dagar. Nu har det gått 4 dgr och jag har inte fått någon LH stegring. Använder clearblue fertilitetsmonitor som visat (hög) dvs östrogenhöjning sedan i söndags. Tror ni att ägget inte kommer släppa den här månaden då? :( 

Jag frågade om jag kunde få ovitrelle spurtan för att veta att ägget släpper men enl henne har man slutat ge den. Stämmer det? Verkar som många här på FL fått den. 

Hon rek mig att inte ta äl-test för att inte stressa upp kroppen. Men jag känner mig mer stressad om jag inte vet när jag har ägglossning. Tar ni äl-test när ni äter Letrozol? 

Trevlig helg 

Hej , absolut haka på! Hm vad konstigt, har du fått lämna blodprov nån gång för att kolla så du verkligen ägglossar? Har du regelbunden mens? Låter ju väldigt märkligt att hon säger att man slutat gett ovitrielle.. varför skulle man slutat med den.. Vi är många här i forumstrådarna som får de utskrivet :) Jag har pcos och tar äl-test men bara de digitala som fungerar på mig för precis som Amne skrev så ger vi med pcos oftast falskt positivt på älstickor iaf ..
  • Mema9
    MariaLilli skrev 2019-01-11 15:29:27 följande:

Tusentack för svar!! <3 Ingen aning... Hon har verkligen inställningen att vi kommer bli gravida och att vi ska försöka ta det lugnt. Det är dock inte så lätt när det är det enda man tänker på :( 

Nej hon sa att man hade slutat ta blodprov också? :P att de inte säger så mkt för alla kvinnor har olika långa menscyklar. Min cykel är lite oregelbunden mellan 28-46 dgr. Dock har de senaste 4 cyklarna varit ca 31 dagar +/- 1 med positivt ägglossningstest på CD 18. 

Har ni tips på vad jag kan göra/säga för att få sprutan utskriven? Den här månaden kanske det redan är kört? men till nästa månad. 

Sånt där blir jag så förbannad på när läkare/barnmorskor säger. Jag fick till mig av en barnmorska när jag var och lämnade cellprov *ta det lugnt, renovera ett rum hemma så ni tänker på annat, ni är unga* så jag väntade.. landstinget ville inte ta emot för att vi inte hade försökt ett år ännu då, men jag gav mig inte utan ville bli undersökt för att se varför mina menscyklar inte blev regelbundna efter jag tog ut pstaven, så jag ringde en privatklinik och han ville ta en titt och ja mycket riktigt var det ju något jag hade pcos så det hade inte spelat nån roll hur många rum vi renoverat , min mens eller äggtillväxt hade inte kommit igång för de ;) Går du privat eller landsting? Vanlig barnmorska eller läkare?

Och det där med att inte ta blodprov för att alla har olika längd på cyklarna? Sämsta ursäkten jag hört förlåt men hur ska man annars veta progesteronvärdet vid ägglossning osv :)
  • Mema9
    Amne18 skrev 2019-01-11 16:02:37 följande:

Jag ska börja äta folsyra igen, bara inte haft någon ork för någonting då allt bara känts meningslöst som att vi aldrig kommer lyckas och att de inte spelar någon roll vad jag gör... Nu är det nya tag! Progesteronkrämen verkar inte såå krånglig bara att den är dyr och vet inte ens om den gör någon nytta. Ska fråga mig gynekolog den 21/1 när jag går dit. :)

Bra inställning där med nya tag! Vilka kämpar vi är :) Nej det är säkert inte krångligt bara jag som tyckte de när jag läste att man skulle klicka ut rätt mängd, smörja på olika ställen morgon och kväll, smörja ända fram till v 12, sen fanns det olika styrkor beroende på vad som passa en bäst :p äsch är nog bara jag som blir nojjig att nått ska bli fel. Ja fråga din läkare, intressant vad de ger för svar ang sånt :)
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-12 10:54:27 följande:

Idag kom mensen.. 4 dagar sen :/ orkar inte mer.. ska ringa kliniken på måndag och rådgöra med dom..

Nej vad tråkigt! :( Ja gör det, så ni har inte gjort upp nån plan att du ska fortsätta med letro denna cykel?
  • Mema9
    Anonym (Ny) skrev 2019-01-13 19:19:54 följande:

Nån som ser?

Svårt att se men tycker mig skymta något där.. vänta några dagar och ta ett nytt :)
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-14 06:57:32 följande:

Jo jag tror det.. vi pratade lite innan jul angående det, men de ville att jag skulle ringa när jag fick mensen så vi kan lägga upp en plan. Ska ringa senare idag:)

Hur har det gått? :D
  • Mema9
    lilagrodautanben skrev 2019-01-15 19:31:49 följande:

Någon som ser? 1 oredigerad och dom två andra är svartvit resp intverterat äl+7 bara så sjukt tidigt. Misstänker att ägget färste för 4 dagar sedan då jag fick nidblödning. Men det har ju hänt många gånger, 8 st, och får jämt missfall så jag är inte direkt positiv. Men ser någon någonting?

Försök vänta några dagar till, det är fortfarande såå tidigt i cykeln! Man ska ju inte behöva redigera bilderna för att kunna se ett streck bättre enligt mig.. bättre att vänta tills man ser det ordentligt :)
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-15 17:23:46 följande:

Hej :)

Ringde kliniken idag. Blir vul 23e och insemination runt 26-27/1 :) misslyckas detta försök får vi remiss till ivf! Sa att jag inte orkar mera och hon förstod det, vilket känna bra!!

Hur går det för er?

Åh vad skönt för er! På vilket sätt är insemination bättre än att ni försöker på egen hand? :) Spännande!

Jag ska på vul i övermorgon
  • Mema9
    becca90 skrev 2019-01-15 20:24:44 följande:

Ingen aning.. de rekommenderar det i kombination med letrozol och då känns det också bättre på något vis.. att man verkligen fått all läkarhjälp som finns..

Åh spännande!! Det blir nog Super bra!!

Ja absolut så värt att testa alla hjälpmedel som finns! Håller tummarna hårthårt att det går för er nu :)

Ja förra cykeln växte äggblåsorna lite långsammare så hoppas de beter sig normalt nu hehe
Svar på tråden Gravid med Letrozol