Gravid med Letrozol
Suger... jag fick idag 10/1 så bara 4 dagar mellan oss. Har du börjat med letrozolen igen? Bokad tid för VUL?
Äter någon av er några vitaminer eller dylikt på sidan om?
Suger... jag fick idag 10/1 så bara 4 dagar mellan oss. Har du börjat med letrozolen igen? Bokad tid för VUL?
Sorry för långt inlägg
Gud!! Vad ni fått kämpa. Hur länge får ni hålla på såhär?
Jag är 28 och sambon 30. Vi har försökt sen december 2016.. sökte hjälp i höstas privat och fick tid direkt. Sambon ät frisk och jag är frisk.... så inget fel så låna en boostar med letrozol. Nu väntar jag på mensen sen är 3 dagar sen, för att ringa kliniken och höra hur vi ska gå vidare.. hopas på 1 max 2 försök till för att sen gå över till ivf..
Fick besked på att jag ägglossat trots att jag inte fick ovitrelle sprutan så känns skönt att det funkar iaf. Någon som vet när eller varför man gör äggledarspolning ?
Verkligen... Den är inte bra för något, bara ett blodigt misslyckande... Jag ska på VUL 21/1 också cd 12. Börjar äta letrozolen imorgon. Vi får absolut följas åt! Analysera minsta lilla stickning och ilning haha. Jag har ätit folsyra sedan vi började försöka alltså ca 7-8 månader men just nu har jag i princip gett upp på min kropp så allt som inte är letrozole har jag struntat i senaste två månaderna... Bara så trött på att försöka för tillfället så gör inget mer än det absolut nödvändiga...
Har dock funderat på att börja använda progesteronkräm men de är ganska dyrt och vet inte om det gör något på riktigt? Någon annan som provat de?
Hej! Äl och temp.. efter äl, ca 2 dagar efter vad jag tror va äl, så har min temp höjts med 0,4 grader. Har jag ägglossat då?
Hej,
Vilken bra tråd. Hoppas det är okej att jag hakar på?
Jag och min sambo (29 år) har försökt skaffa barn i lite mer än ett år. Alla våra värden är bra. Fick göra en äggledarspolning förra månaden, allt såg bra ut men blev ingen bebis.
Har fått letrozol utskrivet, var på VUL i måndags (7/1). Då hade jag ett ägg som var 17 mm och ett litet mindre bakom på ena äggstocken. Läkaren sa att jag skulle ägglossa inom 1-2 dagar. Nu har det gått 4 dgr och jag har inte fått någon LH stegring. Använder clearblue fertilitetsmonitor som visat (hög) dvs östrogenhöjning sedan i söndags. Tror ni att ägget inte kommer släppa den här månaden då? :(
Jag frågade om jag kunde få ovitrelle spurtan för att veta att ägget släpper men enl henne har man slutat ge den. Stämmer det? Verkar som många här på FL fått den.
Hon rek mig att inte ta äl-test för att inte stressa upp kroppen. Men jag känner mig mer stressad om jag inte vet när jag har ägglossning. Tar ni äl-test när ni äter Letrozol?
Trevlig helg
Tusentack för svar!! <3 Ingen aning... Hon har verkligen inställningen att vi kommer bli gravida och att vi ska försöka ta det lugnt. Det är dock inte så lätt när det är det enda man tänker på :(
Nej hon sa att man hade slutat ta blodprov också? :P att de inte säger så mkt för alla kvinnor har olika långa menscyklar. Min cykel är lite oregelbunden mellan 28-46 dgr. Dock har de senaste 4 cyklarna varit ca 31 dagar +/- 1 med positivt ägglossningstest på CD 18.
Har ni tips på vad jag kan göra/säga för att få sprutan utskriven? Den här månaden kanske det redan är kört? men till nästa månad.
Jag ska börja äta folsyra igen, bara inte haft någon ork för någonting då allt bara känts meningslöst som att vi aldrig kommer lyckas och att de inte spelar någon roll vad jag gör... Nu är det nya tag! Progesteronkrämen verkar inte såå krånglig bara att den är dyr och vet inte ens om den gör någon nytta. Ska fråga mig gynekolog den 21/1 när jag går dit. :)
Idag kom mensen.. 4 dagar sen :/ orkar inte mer.. ska ringa kliniken på måndag och rådgöra med dom..
Nån som ser?
Jo jag tror det.. vi pratade lite innan jul angående det, men de ville att jag skulle ringa när jag fick mensen så vi kan lägga upp en plan. Ska ringa senare idag:)
Någon som ser? 1 oredigerad och dom två andra är svartvit resp intverterat äl+7 bara så sjukt tidigt. Misstänker att ägget färste för 4 dagar sedan då jag fick nidblödning. Men det har ju hänt många gånger, 8 st, och får jämt missfall så jag är inte direkt positiv. Men ser någon någonting?
Hej :)
Ringde kliniken idag. Blir vul 23e och insemination runt 26-27/1 :) misslyckas detta försök får vi remiss till ivf! Sa att jag inte orkar mera och hon förstod det, vilket känna bra!!
Hur går det för er?
Ingen aning.. de rekommenderar det i kombination med letrozol och då känns det också bättre på något vis.. att man verkligen fått all läkarhjälp som finns..
Åh spännande!! Det blir nog Super bra!!