Gravid med Letrozol
Enmsik skrev 2019-06-29 14:37:27 följande:
Hej allihopa hur går det för er? Har varit så tyst i gruppen! Själv fick jag konstaterat MA 7/6 (i vecka 12) och det kom ut senare samma dag. 19 dagar efter att blödningen startade (alltså onsdagen den 26/6) var jag på efterkontroll för att se så att allt kommit ut. Men läkaren konstaterade då att jag skulle ha spontan ägglossning när som helst då slemhinnan låg på 8mm och en äggblåsa på ca 20mm. Jag hade ont hela dagen under torsdagen den 27/6 så vi fick en glad överraskning i alla fall! Nu är det ca 2 veckors väntan och bim beräknas 11/7. Ska börja testa redan nästa helg då jag plussade innan bim förra graviditeten. :)
Vilken bergodalbana! Själv är jag på min första enkeldos Letrozol-kur. Cd 6 idag och sista tabletten imorgon. Vul 15/7 och bim 26/7. Har en tjej på 8 år och två aborter i bagaget. Är lika beredd som inte beredd på det mesta i det här. Fyller 31 i sommar och hade typ gett upp och förberett mig på ett begynnande klimakterie (både löjligt och drastiskt ;)) innan jag besökte en privat klinik i maj. Läkaren sa att jag har "vad man kallar för lätt pco, väldigt många och fina ägg för min ålder och att jag om ca 5-10 år kommer att ha en mer regelbunden och normal ägglossning pga balansen mellan hormoner och antalet ägg, eftersom antalet ägg minskar med åldern." Han sa också att jag tillhör den lyckliga skaran som lättarr kan skaffa barn högre upp i ålder med färre risker. Besökt gyn och kvinnokliniker i flera landsting pga olika saker men aldrig träffat någon som kunnat förklara saker och ting på ett så bra sätt!