Inlägg från: Sirest01 |Visa alla inlägg
  • Sirest01

Gravid med Letrozol

Hallå!

Har några frågor ang letrozol, ingenting jag tar i dagsläget men min gyn läkare har nämnt att det kan bli aktuellt senare. Men hittar inte så mkt info om det. När man tar letrozol gör alla alltid vul då för att kolla om ägglossning sker/skett? Finns det nån som inte gör det? Varför jag frågar är för att jag har 7 mil enkel resa till min gyn läkare, vill bara vara förberedd. Kan ju bli många resor framöver isf :/

• Sirest01
    Clemmentina skrev 2019-07-18 10:35:49 följande:

Det varierar mellan olika läkare/olika kliniker. Jag gjorde vul första cykeln med Letrozol. Då allt såg bra ut (jag fick ägglossning och bara ett ägg) behöver jag nu inte göra vul varje gång.

Okej, tack :)
  • Sirest01
    lilagrodautanben skrev 2019-07-18 13:49:29 följande:

Man ska göra vul efter letro då man kan bli överstimulerad och släppa många ägg. Läste om en som släppte 47 st! Det är ju förödande konsekvenser att bli begruktad då. Om man släpper fler än två får man liggförbud av läkaren

Ja 47 befruktade ägg hade ju vart något! :O får helt enkelt vänta och se vad min gyn läkare säger om det blir tal om letrozol.
  • Sirest01
    lilagrodautanben skrev 2019-07-18 15:24:17 följande:

Ja jag skulle inte chansa utan vul för massproduktion vill man ju inte va med om!

Men precis!
Svar på tråden Gravid med Letrozol