• Phie84

Gravid med Letrozol

Hej!

Hoppar in här.

Kört 4 kurer me Letrozol, 2 utan framgång å 2 me framgång som slutade i missfall.

Igår kom mensen...

Jäkla skit detta. Fattar inte riktigt, den veckan ja hade ÄL låg vi hela jäkla tiden ändå blev ja inte gravid.

Börjar starkt tro att de e fel på mig å att vår dotter på 2,5år verkligen e ett supermirakel.

Mannen å ja pratade igår å han sa att de gör så ont att se mig så lessen varje gång de inte blir något. Va fasiken ska man göra för å inte bli så lessen?

Vi funderar på å testa å hoppa Letrozol denna gången för å testa om de skulle funka ändå me tanke på att letrozolen gör att ja får flera äggblåsor.

Hört att man får lättare missfall vid flerbörd å båda mina missfall så har det varit flerbörd, en gång tvillingar å nu senaste trillingar.

Någon som har koll på om de e så?

• Phie84

Brukar ha ÄL 2 dagar efter avslutad kur, dvs CD 10

lilagrodautanben skrev 2019-04-08 15:21:36 följande:

När har ni äl efter letro? Brukarfå exakt sju dagar efter avslutad kur. Idag är sju dagar men negativa ältest. Testat sen förrgår.. älsekret i flera dagbarnen inga känningar

• Phie84

Jag har börjat få egen ägglossning nu efter jag ätit Letrozol men jag går på kontroll varje månad.

Skulle få hålla på i 6 månader sen skulle vi testa annat.

Började i september förra året och blivit gravid 3 gånger. 2 gånger missfall och är nu gravid igen och äter trombyl för att minska missfallsrisken.

ivovanon skrev 2019-04-09 13:26:10 följande:

Skrivit förut men skriver igen. Någon med erfarenhet av att få letrozol trots egen ägglossning, utan uppföljning? Jag fick instruktioner att äta enkel dos i 6 månader och sedan gå vidare om det inte funkar. Men nu pratade jag med en barnmorska för att boka in fertilitetsutredning och hon tyckte det var galet att jag fått tabletterna utan inbokad uppföljning (prover + gynundersökning). Hon sa att jag inte borde ta dessa nästa cykel pga väldigt riskfyllt. Fick tid i juni, men nu vet jag inte hur jag ska göra med tabletterna nästa cykel. Erfarenheter någon? Konstigt om en gyn skriver ut de här tabletterna utan uppföljning om det är så farligt tänker jag.

• Phie84

Ja har gått längre än mina tidigare missfall å känner mig som ett riktigt Preggo ;D

23/4 får ja reda på hur många hjärtan som tickar där inne :D

Äter även trombyl för att minska risken för missfall.

E nu i v 6 (5+3)

Svar på tråden Gravid med Letrozol