Anonym (Oj) skrev 2018-09-18 15:56:33 följande:
Hur tänker du förklara detta för barnet när barnet blir äldre? Har du tänkt på barnets bästa?
Visst - som sextiotalist skrev så faller barnet till dig men DU vet ju om att det tekniskt sätt inte är ditt barn. Du gick med på att bära barnet och sen är det jättetråkigt att du ska må dåligt nu i efterhand och ångra dig. Oavsett om du har rätt i rätten så hur har du tänkt dig allt sen?
Vad kommer folk i din omkrets tänka och tycka? Du har ingen biologisk anknytning till barnet bortsett från att du bär barnet.
Hur ska du förklara för folk och som sagt för detta lilla barn?
I mina ögon är det att jämföra med kidnappning. Att rätten sen ser det på annat sätt är lagligt rättsligt men etiskt och moraliskt...... vad tror du kommer bli av detta??
Nu behöver inte ts berätta mer än att det är en äggdonation om folk undrar. Du kan jämföra det med kidnappning, men det jag försöker förklara är att TS har lagen på sin sida, hur man än tycker.
Personligen så skulle jag inte ens sätta mig i den situationen, varken i TS roll eller parets roll.
Jag tror faktiskt inte att omgivningen kommer tänka så mycket, jag hade nog tänkt "det var ju klantigt att ni inte tog reda på vad som gällde innan"
Eftersom jag har vänner som adopterat så skulle jag inte ens reflektera över en eventuell biologisk anknytning.
Om du läser länken jag skickat så kommer du inse att detta har man försökt med förut och inte fungerat, vad det kommer bli av, troligen som vilken annan mamma som helst.