Vill behålla barnet
TS, det finns absolut ingen möjlighet att de kan stämma dig om du gör abort eftersom du har full bestämmanderätt över din kropp och graviditeten är din att besluta över. Att det är någon annan kvinnas ägg som använts ger dem inte någon rätt att ställa krav, enligt svensk lag (utomlands kan det tyvärr se annorlunda). Om du väljer att föda har de heller ingen rätt till barnet eftersom det faktum att den andra kvinnan är genetisk mor (inte biologisk, det är den som bär barnet=du) inte spelar någon roll enligt lagen och som jag förstod det som att spermierna kom från ytterligare en donator så mannen har inte heller juridisk rätt till barnet. Så vad du än väljer så finns det ingen juridisk risk för dig.
Det du går igenom är en av anledningarna till att statliga utredningar kommit fram till att surrogatmödraskap inte ska vara lagligt i Sverige, vi kan inte lagstifta bort rätten till den egna kroppen under 9 månaders tid. Du har inget juridiskt ansvar gentemot dem, & personligen tycker jag inte du har något moraliskt ansvar att ?ge? dem barn heller, eftersom jag inte tycker det är etiskt att skaffa barn på det sättet (tycker inget negativt om någon som vill vara surrogat, bara om de som väljer att nyttja surrogat).