Inlägg från: Anonym (Jill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jill)

Vill behålla barnet

Gör abort, säg att du fick missfall, säg att du inte pallar, skaffa ett eget barn. Vad sägs om det?

Och ja, de har rätt till varannan vecka om en av dem är biologisk förälder.

• Anonym (Jill)
    Anonym (Ånger) skrev 2018-09-18 15:15:16 följande:
    Men nej, det har de väl inte? Inte skickar man en bebis fram och tillbaka?
    Nej, men från cirka tre års ålder tror jag. Om någon av dem är bio-förälder så kan de begära gemensam vårdnad och barnet har rätt till umgänge.
  • Anonym (Jill)
    sextiotalist skrev 2018-09-18 15:24:48 följande:
    Det spelar ingen roll, det är kvinnan som föder barnet som är barnets rättsliga förälder
    Men ett DNA-test för bio-mamman borde väl vara samma för bio-pappan?
  • Anonym (Jill)
    Anonym (Ånger) skrev 2018-09-19 16:56:32 följande:

Pratade med min bm och hon ringde och fixade en akuttid för mig till gyn i morgon för vul för jag kunde inte sluta gråta. Får ta det därifrån, vill se den lilla först och se hur jag känner efter det, de kunde skicka mig vidare för abort om jag önskar det sen. Gör så ont att jag inte vet vad jag ska ta mig till!

Titta inte på fostret!

Det är inte ditt barn. Gör abort och skaffa ett eget barn.
  • Anonym (Jill)
    Anonym (Ånger) skrev 2018-09-21 17:33:18 följande:

Idag sa jag till dem att jag är osäker på om jag vill fortsätta det här, de blev rasande båda två och sa att jag inte får ta bort deras barn och hotade med att stämma mig på pengarna.

Jag orkar inte mer, känns som jag inte kan andas. Båda äggen de satte in tog sig så det är inte bara ett barn, utan två.

Som man bäddar får man ligga TS. Jag fattar inte hur du tänkte. Om du ens tänkte alls.
  • Anonym (Jill)
    Anonym (Ånger) skrev 2018-09-21 17:45:39 följande:

Du tror inte att jag redan mår dåligt nog!? Och det är för tusan deras ansvar också!

För att?
  • Anonym (Jill)
    Anonym (Ånger) skrev 2018-09-21 17:54:01 följande:

Är du allvarlig nu? Du ser inte att de har något ansvar alls i det här?

Har de tvingat dig?
  • Anonym (Jill)
    Anonym (#) skrev 2018-09-21 20:39:18 följande:

Så jävla spännande ändå att SÅ många i den här tråden tycker att TS har nån slags skyldighet att låna ut sin kropp i nio månader & inte har nån rätt till självbestämmande. Tack och lov att svensk lagstiftning inte håller med er för det vore inget annat än slaveri.

Det har väl ingen påstått? Hon skulle ha sagt nej om hon inte ville, men hon sa ja.
  • Anonym (Jill)
    Anonym (Ånger) skrev 2018-09-29 16:34:35 följande:

Och varför skulle barnen lida hos mig menar du?

För att dom är stulna kanske..?

Hur känner du det här paret, TS?
  • Anonym (Jill)
    Zoegazz skrev 2018-10-25 05:44:09 följande:

Ts, jag antar att du är full av hormoner och att det är pga det du resonerar som du gör. Detta låter i mina öron helt galet. Detta är dina vänners barn, inte dina. Det måste vara en mardröm för dem att du beter dig såhär. Dags att bete sig som en vuxen och hålla vad du lovat. Det är deras barn. Usch.

Håller med!
  • Anonym (Jill)
    Anonym (Ånger) skrev 2018-10-25 13:19:27 följande:

Jag kommer behålla dem.

Men fy så hemskt!!
  • Anonym (Jill)
    Anonym (l) skrev 2018-10-25 20:53:07 följande:

Nu skojar du va? Paret har ju lagt ut stora summor på resor, klinikbesök, ivf för att få barn som du nu behåller. Säg att din bil går sönder, du har inte pengar till reparationen just då så din syster lägger ut, när hon sen vill ha tillbaka pengarna hon lagt ut, säger du då: nej jag har inte fått några pengar i handen av dig så jag är inte skyldig dig något?

Har du ingen moral alls, tänker du inte alls att du kanske berövar dom inte bara dessa barn utan alla chanser de hade att bli föräldrar genom att behålla både barnen och pengarna?

Ni som pratar om lagar när det gäller om TS ska återbetala, det handlar inte om lagar, det handlar om moral. Varför ska inte TS stå för ivf:en för hennes barn?

Jag håller med, det handlar om moral.

Så fruktansvärt synd om föräldrarna!
  • Anonym (Jill)
    Miss Skywalker skrev 2018-10-25 21:45:05 följande:

Varför tjatar ni om donation? Och bebisarna kommer inte..

De där bebisarna kommer att bli stora, tonåringar och vuxna! Hur naiva är ni om ni tror att barnen kommer att tycka att det var okej hur de blev bestulna på sin biologiska mamma och familj? Adopterade barn letar efter sina biologiska föräldrar..

Hur tror ni barnen kommer att känna när de får veta att deras biologiska mamma ville ha men inte fick dom för att ts svek sin vän? 

Undrar vad TS kommer svara när barnen frågar om sin pappa, om hur de blev till etc.
  • Anonym (Jill)
    Anonym (Sansa er) skrev 2018-10-26 06:18:03 följande:

"Bestulna på"? Under förutsättning att TS varit en duglig mamma så kommer de knappast känna sig bestulna på något alls. Nyfikna kanske, men det är ju långt ifrån den bild som du och flera andra i tråden målar upp av att de skulle tycka illa om sin mamma i vuxen ålder oga något som hände när de var äggceller. Och samma "problem" borde ju isåfall gälla vid äggdonation och embryodonation. Är du inne i sådana trådar också och hävdar barnens rätt till sin "riktiga" mamma?

Det är ju en jävla skillnad.
Svar på tråden Vill behålla barnet