• 8airam8

Barn och rökning

lövet2 skrev 2018-09-17 23:14:10 följande:

Ja, du väljer vad och vem du vill inkludera i ditt barns liv. Du väljer uppenbarligen att inte inkludera barnets farmor, pga en omotiverad rädsla för rökare. Vad tror du skadar ditt barn mest? Att se ditt förakt och din rädsla för hans farmor, eller att bli kramad av någon du tycker luktar illa?

Skönt att se att det finns någon som ännu inte förlorat vet och sans.

Och till den som svarade på detta, Näng kallar du dig: 1) det heter "kognitiv", och 2) den som sa det kan va det (för då hamnat vi nog på samma nivå i argumentationen)
    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • 8airam8
    Näng skrev 2018-09-18 22:09:27 följande:

Vilken tur att jag missade att korrekturläsa min text så att du fann ett stavfel. Måste känns skönt för dig. Generellt röker välutbildade människor i mindre utsträckning och idag röker sällan läkare, sjuksköterskor och förskolelärare alls eller under arbetstid. Det är inte något som brukar tillåtas under arbetstid. Och pussar andra människors barn på arbetsplats är ju verkligen inte etiskt korrekt. Tänk bara om jag på BVC skulle gå ut och ta mig ett bloss och sedan gå in och pussa barnet...Jag skulle högst troligen inte vara lämplig att fortsätta min anställning.

Jag läste just igenom min egen text och fann ett fel som telefonen gjort åt mig. Känns det bättre för dig nu också?

Resten vet jag inte riktigt vad du dillar om. Vad har det med frågeställningen eller mitt svar att göra?

Och f.y.i. så finns det fortfarande rätt så gott om sjuksköterskor och läkare som röker, även om de måste stämpla ut för att stappla ned till område utan rökförbud och sådär.

Rökning är dåligt. Men taskig attityd är också dåligt
    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
Svar på tråden Barn och rökning