lövet2 skrev 2018-09-17 22:45:13 följande:
Jo, du är överbeskyddande. Skadliga ämnen på händerna? Några minuter här och där i en veckas tid? Vad utsätter du själv sonen för, som är lika skadligt fast varenda dag? Sköljmedel, solkräm, myggmedel, parfymer? Gifter i plast, trycksvärta, strålning från trådlösa nätverk?
Det finns ingen som helst forskning som visar att någon människa skadas av en rökares andedräkt. Det har liksom ännu inte hänt i världshistorien. Ja, en astmatiker känner av det, precis som han känner av avgaser och parfymer. Om din son inte har astma, så tar han inte skada av att umgås med en rökare i en veckas tid. Du lider av en omotiverad skräck som du kanske borde göra något åt.
Jag blir rädd av vad du skriver. På bvc rekommenderar vi 2h promenad efter att ha rökt och klädbyte innan man träffat barn för att få bort effekten av passiv rökning. Har du barn? Du är rökare själv misstänker jag.
Jag menar ge barnet lite sprit då och då under en vecka, säkert gör det ingen skada. Det finns ju ingen evidens för att sprit i små barn skulle vara farligt....
Har du växt upp i en koja sedan 1954?