LaFleur skrev 2018-09-17 23:26:49 följande:
Snälla du, människa, ge dig! Skrattar du åt folk som har höjdskräck också? Hade du varit påläst så hade du vetat att farliga partiklar sätter sig på huden osv. Tvättar man sedan inte sina händer, så är det ganska så uppenbart att det överförs till den/det man vidrör.
Jag har själv varit rökare, men har aldrig någonsin rökt när barn varit i närheten och jag skulle aldrig få för mig att pussa ett barn med en mun som är full av gifter, ja, skratta på.
Sedan så tycker inte jag att man ska stirra sig blind på avsaknad av forskning. Långt ifrån alla vill experimentera på barn, plus att ibland så är det miljoner människor som måste missta livet och hälsan för att forskning ska kunna bevisa något eller ens komma på tal. Så nej, dina argument håller inte för mig.
Jag skrattar inte. Jag tycker bara det är sorgligt att se när fanatiker splittrar familjer. En ingift släkting tog till sig att det var skadligt för spädbarn att se på TV. Hon krävde av barnets mormor, att hon gjorde sig av med TV:n, för annars skulle inte barnbarnet få hälsa på. Mormor tog det inte på allvar, och det ledde till slut till att hon inte ens fick träffa sitt barnbarn. De har ingen kontakt nu.
Jag tycker du ska ställa dig själv några frågor:
*När barnet börjar på dagis och en i personalen är rökare, vad gör du då?
*När ditt barn måste till doktorn, och doktorn el sköterskan är rökare, får de inte undersöka barnet då?
*När ditt barn får en kompis, vars pappa röker, tänker du hindra ditt barn från att vara kompis med det andra barnet då?
*När ditt barn börjar skolan och fröken är rökare, byter du skola då?