Inlägg från: Mammanpålandet811 |Visa alla inlägg
  • Mammanpålandet811

Orolig

Varför får han inte ligga kvar och ?leka? (som du uttrycker det) med bröstet?

Han gosar ju med dig och är nöjd över att vara nära mamma :)

Amning är såå mycket mer än bara mat, det är närhet och kärlek också.

För en två månader gammal guldklimp så är mammas bröst och famn ofta det bästa stället någonsin!

Jag hade svårt att helamma, pga att BB sa att hon behövde ersättning (så det sabbade mitt självförtroende och jag trodde inte jag räckte till. Fslskt!) Det hade gott och väl räckt med min mjölk, om bara någon hjälpte mig istället med amningen! (Förstagångsförälder)

Nu har jag blivit så mycket klockare på amningen och nu helammar jag stolt min två månader gamla dotter.

Jag ammar så fort hon visar tecken, ibland äter hon massa och ibland myser hon bara. Så får det vara! :)

Plus att i mjölken så finns ett hormon som gör att bebis somnar efter att ha fått i sig mat! På så sätt så hinner magen smälta maten lite, sedan vaknar bebis ofta och vill äta igen och kan på så sätt få i sig mer näring per tillfälle! Smart va? Så bara för att han somnar till, betyder det inte att han ätit klart.

Så ta det lugnt, att han somnar är helt i sin ordning :) Du gör ett toppenjobb!

Svar på tråden Orolig