Konspirationsteorier
Jag är mot höger, men tycker som det du tar upp i din ts.
Försökte förklara för vänner och bekanta hur allt hänger ihop bakom stängda dörrar. Detta var för cirka 10 år sedan som jag fick upp ögonen. Alla mötte mig ungefär som du gör ts - med att trivas bäst i boxen man lever i. Istället för att frustrerad försöka få folk att ändra uppfattning om världen vi lever i valde jag att investera pengar i rätt riktningar. Nu undrar alla "hur jag kunnat få sån förmögenhet". (Är inte stenrik men definitivt mer än väl gott ställt ekonomiskt). Alla i min närhet undrar hur det kommer sig, och jag orkar knappt ens förklara något mer att man kanske ska lyssna på oss "konspirationsteoretiker."
Att tro att man i Tysklands 30-tal var efterbliven, folk som utförde häxjakt vid medeltiden var efterblivna, ja - att man alltid var så kallad dum förr men så nedrans smart idag - DET är något av det mest naiva. Att folk alltid tror att man vet allt i nuvarande tid. Man var alltid bara ovetande och dum i dåtid. Jag fick som sagt den insikten tidigt i livet och valde att personligen dra nytta av att människor gillar att leva i den boxen. Jag som kunde se utanför den investerade mina pengar rätt.