• Anonym (Melle)

nekad ivf, vill gå privat.. vill ha tips!

Jag jobbar inom området och privata kliniker gör inte på samma sätt som landstinget när det gäller lämpligheten. Jag föreslår att ni söker er privat :)

• Anonym (Melle)
    sm3knamn skrev 2018-09-22 19:25:05 följande:

Har du något tips på hur vi ska säga eller göra? Ska vi berätta om vad landstinget tog för beslut eller låtsas som ingenting? Tacksam för svar :)

Låtsas som ingenting är mitt tips :)
  • Anonym (Melle)
    Fröken Rabarber skrev 2018-09-22 21:26:22 följande:

Kan man inte dölja delar av journalen? Alternativt begära att en del stryks beroende på hur längesedan det var?

Jobbar som med. sekreterare och man kan bara ändra i journalen, tex att skriva att uppgifter om missbruk el dylikt inte stämmer. Men det som en gång har skrivits finns alltid. Man kan däremot dölja delar av sin journal men då tror jag landstinget skulle bli misstänksamma ändå, men det är bara vad jag tror :)
  • Anonym (Melle)
    Fröken Rabarber skrev 2018-09-23 19:07:36 följande:

Ah, du har troligen rätt. Hittade dock detta www.ivo.se/for-privatpersoner/ansokan-om-journalforstoring/ ta bort tror jag inte är aktuellt i detta fallet, och att det raderas verkar vara en svår process, men kanske värt ett försök. Däremot fullt möjligt att få in en notering om det hela.

Ja precis, det stämmer!
Svar på tråden nekad ivf, vill gå privat.. vill ha tips!