Inlägg från: Erica94 |Visa alla inlägg
  • Erica94

timanställd hur funkar det?

Jag jobbade på timmar och fick ta min snittlön de senaste året! Dsv räknade ihop 12 månaders lön och dela på 12. Då hade jag rätt ojämn lön.

Det baseras på vad du tjänat, inte vad du borde tjänat. Så 15.000 är det som din föräldrapenning ska baseras på.

• Erica94
    humlan00 skrev 2018-09-14 11:59:08 följande:

Hur gör jag för att få igenom det jag faktiskt tjänat senaste året? skickar in alla mina lönespec till försäkringskassan?

så förvirrande att lön avdelningen (på ett jätte stort företag) rapporterar på det sättet..

tack för hjälpen!

Jag skickade in så många jag kunde få tag på, resten räknade jag ut själv (kollade kontot vad jag fått ut plus skatt). Det var inga konstigheter, håller tummarna att det går bra för dig också!
  • Erica94
    humlan00 skrev 2018-09-14 13:12:33 följande:

skickar jag in till deras inläsningscentral?

vissa månader har jag tagit ut betald semester , får dessa räknas med i månadsinkomsten?

Jag tror att det var till inläsningscentralen, osäker med semestern men det borde ju räknas med? Ring och prata med dom, så allt blir rätt från början så det är klart tills bebisen kommer. Ett tips är att ringa direkt kl 08.00 så slipper man sitta två timmar i kö!
Svar på tråden timanställd hur funkar det?