• Anonym (:))

Nån mer som försöker bli med barn och vill följas åt?

Blomma10 skrev 2018-09-17 22:54:17 följande:

Hej! Och oj va synd att du intr har fått någon hjälp innan! Dåligt... jag fick hjälp direkt nr jag sökte. Vi bor i Linköping men jag träffar en privat läkare som finns i Södertälje. Jag skulle verkligen kunna rekommendera honom starkt! Nya sveamottagningen heter kliniken. Jag har fått hjälp där, eller jag håller på att få hjälp nu. Jag har tagit min första Letrozol tablett idag. Ska ta en enkelkur i 5 dagar. Sedan ska jag dit på dag 13 och göra VUL för att se om de finns mogna ägg som vill släppa. Där efter ska jag ta en ovitrelle spruta som gör att ägget förmodligen släpper 36 timmar efter.. hoppas du får hjälp!

Jag är bara lite nyfiken. Tar man Letrozol och Ovitrelle spruta för att man har problem med ägglossning. El kan jag som har regelbunden ägglossning (har kollat med VUL och progesteron tester ett flertal ggr) ändå göra det? Alltså kan det hjälpa ändå? Jag är på 10?e månanden bara men känner mig ändå otroligt trött på att inget händer.
  • Anonym (:))
    Blomma10 skrev 2018-09-18 20:30:52 följande:

Hej! Ja jag skulle nog inte tro att de skulle vara problem med de. Men har du kollat så de inte ligger en massa cystor på dina äggstockar? Du kanske har pco? Jag har ägglossning själv som flesta gångerna men med Letrozol och ovitrelle blir det 100% ägglossning och dem medicinerna fick jag utskrivet av min gynekolog jag går hos :)

Okej, intressant! Kanske jag ändå skulle be om. Japp jag har faktiskt redan gjort en utredning, eftersom jag har barn innan å de kom på första, andra försöken, så kollade de allt. De hittar inget! Det är inte risk för tvillingar då? El risk och risk, skulle inte höra mig ngt om det blev det.
Svar på tråden Nån mer som försöker bli med barn och vill följas åt?