• Anonymlängtar

Nån mer som försöker bli med barn och vill följas åt?

Hej, jag och sambon har försökt bli gravid i 3,5 år, två missfall i bagaget 14/2 och 19/7.

Tog oss 3 år innan vi fick första plusset som slutade i missfall v.6 och andra slutade också i missfall v.6.

Har försökt få barn sen årsskiftet 14/15 och startade en utredning i början av 2017, där dom kollade sambon sperma och spolade mina äggledare m.m. och allt så bra ut, pratade med dom igen efter andra missfallet och blev tillsagd att försöka till december sen höra av oss igen och för att göra en mer grundlig undersökning.

Nån mer som går i längtan efter barn och vill följas åt? :D

• Svar på tråden Nån mer som försöker bli med barn och vill följas åt?
  • Anonymlängtar
    UndrandeSökare skrev 2018-09-15 21:19:51 följande:

Jag beklagar era missfall och att er utredning inte visade något. Vi har haft 6 missfall och fick göra en utredning efter 3e som inte heller visade något, för de tog för få prover. Men efter 4e missfallet hittade jag Atentråden och vi reste till Aten och fick en mycket bättre utredning där. Utredningen visade att mina fertilitetsproblem beror på att jag har en koagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar.

Behandlingen består av intralipiddropp, kortisontabletter, fragmin och trombyl.

Om ni kan tänka er att söka er vidare utomlands för bättre hjälp där så kan ni läsa mer i Atentråden. " Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".

Jag kan också tipsa om hemsidan www.fertilitetsguiden.com och boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Finns på Bokus ich Adlibris för ca 200kr.

Tack så mycket

Oj, hade ingen aning att man kunde göra så! Definitivt värt att kolla upp om utredningen inte ger något nästa gång vi får komma dit! Tack för informationen
  • Anonymlängtar
    Anonym (Första barnet) skrev 2018-09-21 23:36:04 följande:

Jag ska börja med att kolla upp pcos hos min privata gyn, dom kan även hjälpa med tabletter för äl och så åt mig om de behövs! Men dom samarbetar med Carl linne kliniken i Uppsala tror jag hon sa, då remitterar hon oss vidare där för ev. Ivf eller mer undersökningar , vad som nu än kan behövas. Är ju helt ny på detta!

Blir skönt att jag får första steget att kolla upp detta innan näst BIM iallafall. Går runt med en fånig dröm nu om att vi kommer bli gravida hemma i oktober och kunna avboka allt detta, har läst om så många som har lyckats på egen hand precis när dom söker hjälp. Är det töntigt av mig ? Sitter här mitt i mensen och bara önskar att det ska bli så!

För oss blev det så, vi skulle dit på vårat andra besök för att få reda på mer allt som har med ofrivillig barnlöshet att göra men vi fick avboka för vi plussade ???? så din dröm är inte alls löjlig

Dock så känns det som ett helt hav av information och tekniker runt ofb så de känns som man blir alldeles snurrig men hoppas verkligen att du får den hjälp och svar du önskar och vill ha från ditt första besök
  • Anonymlängtar
    ElissaLevin skrev 2018-10-11 18:29:47 följande:

Jag och min man försöker också skaffa barn nu och längtar enormt mycket. Jag trodde att bli gravid är lätt, men fy så fel jag hade. 6 eller mer än 6 gånger kanske ( har inte riktigt koll ) men ungefär ett halv år skulle jag vilja säga, så har vi försökt. Varje månad när mensen kommer blir jag så besviken. Alla mina kompisar blir gravida jätte snabbt. Det känns som att det aldrig kommer hända.. sägs ju att upp till 1 år är normalt men man tänker endå att så lång tid ska de väll endå inte ta om båda är under 30?

För din del måste de vara ännu jobbigare :/

Hoppas du får ett plus snart! Kommer ihåg hur dåligt vi mådde när alla våra kompisar skaffade barn och frågade oss hela tiden när vi skulle skaffa barn och sa att de va på tiden att vi skaffade barn m.m. :/ Vi är inne på fjärde året med 2 missfall i bagaget, men skam den som ger sig
  • Anonymlängtar
    ElissaLevin skrev 2018-10-11 21:11:22 följande:

Ooh De måste vara jätte tufft!! :( hoppas verkligen att de blir snart för er <3 man vet ju aldrig , kanske tar flera år för mig med, men Gud vilken panik jag skulle få då!

Ja de är kämpigt mellan varven men hoppet är det sista som försvinner Håller alla tummar och tår att de int3 tar flera år för er också

När har du bim?
  • Anonymlängtar
    ElissaLevin skrev 2018-10-12 23:21:36 följande:

Min mens ska komma om 7 dagar , har kört stenhårt denna månad Men jag vet redan nu i förväg att mensen kommer att kommma eftersom mina bröst ALLTID blir ömma och gör ont 1 V innan mens,,, vilket dom gör nu. SÅ vet redan nu att de inte blir nått denna månad heller ://

Hoppas ändå att det kommer, båda gångerna jag plussade så fick jag ömma bröst ca.1 vecka innan mensen vilket jag också får i vanliga fall så man ska aldrig säga aldrig
  • Anonymlängtar

[quote=79133582][quote-nick]Blomma10 skrev 2018-10-13 08:27:20 följande:[/quote-nick][/quote]

Så där såg mitt gravtest ut när jag va gravid, om de är sånt där test till clearblue fertilitetsmonitor

• Anonymlängtar
    Blomma10 skrev 2018-10-13 20:19:59 följande:

Så där såg mitt gravtest ut när jag va gravid, om de är sånt där test till clearblue fertilitetsmonitor

Ja va och köpte två tester och testade! Jag är gravid! :)

[/quote]

Men jisses va kul! Stort stort grattis!!!! Så glad för eran skull!
  • Anonymlängtar
    Blomma10 skrev 2018-10-13 20:19:59 följande:

Ja va och köpte två tester och testade! Jag är gravid! :)

[/quote]

Men jisses va kul! Stort stort grattis!!!! Så glad för eran skull!
  • Anonymlängtar
    Anonym (Första barnet) skrev 2018-10-22 12:07:58 följande:

Så nu har vi försökt länge. Och fått konstaterat idag att jag inte ägglossar själv, så nu påbörjas utredning och medicinering. Nån mer ? :( känns så jobbigt

Men va tråkigt :( hoppas det hjälper med medicinerna
  • Anonymlängtar
    ElissaLevin skrev 2018-10-23 07:27:23 följande:

Dag 4 idag som mensen är försenad... brukar oftast hoppa 2 dagar för mig.. Vågar man tänka positivt nu eller kommer jag bara bli besviken om jag gör det ? Ja vill ju tänka att de kan va nått efter halv år kämpande men vågar inte! Vill inte bli ledsen.igen... ska ja vänta en dag till o se om mensen kanske dyker upp ?

Jag tycker du ska testa och se, spricker av nyfikenhet :D
  • Anonymlängtar
    ElissaLevin skrev 2018-10-23 15:12:14 följande:

Oh herregud! Jag fick ett plus på stickan!! Jag är i chock nu! Kan inte fatta detta!!

Grattis!! Så himla roligt!!! :D
  • Anonymlängtar
    ElissaLevin skrev 2018-10-24 07:38:52 följande:

Jaaa som jag gråtit alltså !! Men rädslan nu dessa första månaderna att nått ska hända :/

Förstår det, jag är orolig varje dag att de ska hända något men jag har ju 2 missfall sen tidigare :/ håller tummarna för att det ska gå hela vägen för oss båda :D
Svar på tråden Nån mer som försöker bli med barn och vill följas åt?