• Anonym (H)

Tvinga dottern att vara hos sin pappa

Du ska inte tvinga dottern utan pappan ska jobba på sig själv att dottern ska vilja vara hos honom och ska trivas hos honom.

Det är ingen lösning att han släpar iväg ett gråtande rädd barn.

• Anonym (H)
    Anonym (Shit) skrev 2018-09-13 19:48:33 följande:

Såklart du ska uppmuntra henne, gör ingenting annat! Du låter precis som min mans ex, och nu vill hans barn inte bo här. Pga att hans ex gjorde just som du.

Eller på grund av hur du och och din man behandlade henne? ( om du nu menar att det är samma situation)

Barn är också människor , inte saker.

Man bör göra sitt bästa att ett barn trivs hos båda föräldrarna , men hot och tvång är ingen lösning och ansvaret ligger inte endast hos den andra föräldern.

Det är pappans ansvar att han inte skrämmer sitt barn.
  • Anonym (H)
    smulpaj01 skrev 2018-09-14 07:03:59 följande:

Precis!!!

Att tvinga barnet kommer bara göra allt värre.

Min mamma tvingade mig och min bror till pappa när vi var små. Vi försökte med allt för att slippa, låste in oss i badrummet m.m.

Mamma tvingade iväg oss iaf och jag har aldrig mått så dåligt, har fortfarande i vuxen ålder en del sviter av det.

En dag rymde vi och tältade på en golfbana. Efter det slapp vi åka dit mer men träffade vår pappa i vuxen ålder.

Hjälp din flicka ts, tvinga henne INTE till sin pappa. Det kan få förödande konsekvenser!

Ja , och man gör en björntjänst till pappan också i långa loppet , eftersom han slipper jobba på sitt förälderskap / förhållandet med sina barn om han ( och hans nya ) skyller allt på mamman och mamman tvingar barnen.

( eller tvärtom i andra fall såklart , men just nu gäller det pappor )
Svar på tråden Tvinga dottern att vara hos sin pappa