Tvinga dottern att vara hos sin pappa
Du ska naturligtvis ringa familjerätten genast idag.
Hennes behov av trygghet går före allt annat och det måste alla inse i denna tråd samt såklart pappan.
Samtal måste inledas kring detta.
Du ska naturligtvis ringa familjerätten genast idag.
Hennes behov av trygghet går före allt annat och det måste alla inse i denna tråd samt såklart pappan.
Samtal måste inledas kring detta.
Mina barn har vid olika tillfällen sagt att de inte vill till pappa. Nu är det min yngste (7 år) som oftast tar upp att pappa tjatar och skriker. Pappan är ingen elak person men han jobbar för mycket och är alldeles för stressad vilket går ut över barnen tyvärr. Det jag gör är att försöka berätta för sonen att pappa älskar honom (fast han säger att det inte känns så) och så pratar jag med pappan. Utan att skuldbelägga utan bara förklarar att igår sa M att .... osv. Jag försöker också prata lite med honom om lågaffektivt bemötande men det verkar inte riktigt gå fram. Förra veckan berättade pappan om hur svårt det var att få M att göra läxan och att han behövt bli arg och M börjat gråta innan det han kunde komma igång. Det gör så förbannat ont i mig att höra sånt.
Men däremellan är han en jättebra pappa. Och jag gör säkert fel jag också. När är situationen så allvarlig att man ska sätta sig på tvären?