Inlägg från: Anonym (Shit) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Shit)

Tvinga dottern att vara hos sin pappa

Såklart du ska uppmuntra henne, gör ingenting annat! Du låter precis som min mans ex, och nu vill hans barn inte bo här. Pga att hans ex gjorde just som du.

• Anonym (Shit)
    smulpaj01 skrev 2018-09-13 20:05:05 följande:

Hon ska slippa vara hos sin pappa och stanna hos dig där hon känner sig trygg.

Punkt!!

Nej inte punkt!! Hon ska uppmuntra sin dotter.

Punkt!
  • Anonym (Shit)

Man måste tvinga i den åldern.

Smulpaj: Din bitterhet över din barndom målar inte hela världen, tro det eller ej men många "nya kvinnor" är precis som "gamla mamman", dvs en människa!!! O kanske till o med en mamma själv i många fall. Som hittat kärleken, och som i ditt fall i din pappa och det ska du glädjas åt inte hata. Patetiskt. Släpp bitterheten ett hekto innan du målar alla kvinnor med ditt kvinnoförtryck.

Ts: Du ska såklart tvinga ditt barn, punkt!!

• Anonym (Shit)
    smulpaj01 skrev 2018-09-16 09:53:07 följande:

Du vet inte vad du pratar om! Jag hade inget emot pappas nya fru. Tvärtom så var hon jättesnäll mot oss.

Men jag avskydde att åka till pappa av andra anledningar och man ska inte tvinga barn till ett hem där dem är otrygga, PUNKT!

Bortskämda prinsessor som inte vet vad de har, var glad åt att du hade en pappa i din barndom!! Inte ett dugg synd om dig, väx upp!
  • Anonym (Shit)
    smulpaj01 skrev 2018-09-16 12:12:48 följande:

Fast det hade jag inte. Jag har ALDRIG haft en pappa, knappt nån mamma heller så bara f*ck off!

Fast du pratar ju om din pappa som att han lever, så tänk om och tänk rätt! Den som sa d kan va d! Nästa gång tänker du dig för innan du kommenterar elakheter på nätet till vilt främmande människor. Så d så!!!
  • Anonym (Shit)
    Anonym (giygoiygulhy) skrev 2018-09-16 16:57:51 följande:

Herre gud, det var ju du som började INGEN här vet hur smulpaj hade det som barn. INGEN här vet hur du hade det och även om du berättar så kan vi nog inte riktigt sätta oss in i hur det kändes för dig om vi inte varit i exakt samma sits. Om vi ens kan det då, vi är alla olika personer som klarar av vissa saker på olika sätt. 

Nej knappast, denna lilla paj slänger skit på styvmorsor i vanlig ordning, och det jäklar ska hon sluta med! Så skriker hon f*ck off när nån sätter emot! Hon tror alla styvmorsor var som hennes och alla är som hennes pappa osv, hon får banne mig ge sig med sitt styv-hat! Alla nya partners är inte dumma i huvudet! Karma ska man akta sig för om man inte tål bären i sin egen smulpaj!
  • Anonym (Shit)
    Anonym (giygoiygulhy) skrev 2018-09-16 16:55:47 följande:

Jag håller sällan med smulpaj, men här gör jag faktiskt det. Man ska inte tvinga barn till en förälder de inte vill vara hos. 

Men, som någon skrev, man ska uppmuntra, underlätta osv. Om barnet talar om att denne är rädd för mamma/pappa bör man kontakta bup eller skolkuratorn. Då får barnet prata med en vuxen som står helt på barnets sida och barnet behöver inte känna att det väljer mellan mamma eller pappa. 

Under tiden bör barnet slippa, eller få träffa föräldern bara dagtid, i lekparken eller nåt sånt. 

Fast seriöst??? 6 åringar, äh lägg av! Vet du ingenting om hur impulsiva barn är och hur lite förmågan är att kunna välja själva!?!?
  • Anonym (Shit)
    Anonym (giygoiygulhy) skrev 2018-09-16 21:05:16 följande:

Jag omformulerar mig; Jag tycker att hon är rätt rigid i sina åsikter kring styvfamiljer. Min åsikt är inte fakta utan just min egen åsikt.   

Det är helt fel, det handlar om att sätta ner foten. Hårt mot hårt, snällhet med denna paj hjälps inte! Hon måste förstå sin framfart och då måste man oftast smaka egen medicin!
  • Anonym (Shit)
    Anonym (giygoiygulhy) skrev 2018-09-16 21:01:45 följande:

Jodå, jag arbetar med barn och är väldigt framgångsrik faktiskt Enligt mina chefer har jag en otrolig förmåga att få kontakt med barn.  

Barn ska lyssnas på och tas på allvar. Därav att jag inte tycker att mamman ska tala med barnen utan att barnet ska få tala med någon från bup eller skolkuratorn så de får klarhet i varför barnet säger så. Det kan vara att barnet faktiskt är rädd hos pappan på riktigt och då ska barnet givetvis inte tvingas vara där. Men det kan också vara att barnet läser av mamman och säger det hen tror att mamma vill höra. 

Eller att barnet just då saknade mamma extra mycket och behövde vara med henne och sa att hen var rädd för pappa av den anledningen. Tills de vet varför kan de inte vidta de åtgärder som är bäst i situationen. 

Då blir jag mörkrädd att du inte är bättre insatt i barns utveckling! Att behöva validera sin egen förmåga öppet i ett forum är lite svajigt! "Framgång.." möjligtvis, men ett framgångsrikt möte med ett barn kan även outbildade klara av. En utbildning är bara värt nåt om det finns rätt kunskaper och förmågor. Du borde veta att 6 åringar kämpar extra mycket i sin utvecklingsfas med både kropp, världsliga frågor och mycket dystra tankar! Så att kontakta BUP för en normal fas i utvecklingen vette tusan om jag håller med om..

O ja jag är också utbildad.
  • Anonym (Shit)

Här behöver föräldrarna i första skedet möta barnets rädslor, MEN inte ge vika! Såvida det inte råder omsorgssvikt. Bemöt det och svara på alla farhågor barnet har, kanske ni lyckas lysa upp i mörkret. Men att kvarhålla för att pappan uppfostrar på ett annat vis, män har för övrigt skrämmande röster i barns öron, är att göra barnet en otjänst! Det är inte kompetens i sitt föräldraskap. Man ska uppmuntra och ja tvinga, med mina egna ord. Sen är tvinga en tolkningsfråga.

• Anonym (Shit)
    smulpaj01 skrev 2018-09-17 18:50:56 följande:

Förstår inte vad du surar över?

Jag skrev tydligt att jag TYCKTE OM pappas nya fru, hon var jättesnäll så det handlar inte om någon elak styvmorsa i mitt fall! Kan du försöka förstå det? Läs om mina inlägg 7 eller 17 gånger till så kanske det går in hos dig?!

Hon var dock aldrig någon styvmamma utan bara "pappas nya fru", kände henne inte så väl och hon hade aldrig någon mammaroll.

Jag har inget har mot styvmammor generellt, har själv varit bonusmamma över 10 år.

Däremot avskyr jag de styvmorsor som är elaka mot sin mans barn, oftast verkar det vara av svartsjuka och aldrig barnens agerande. Dessa kärringar bör mannen omgående kasta ut och de bör leva ensamma eller med en barnlös man. Vid dessa dysfunktionella "familjer" avskyr jag även männen som inte sätter ner foten mot sin kärring!

Vad just DU tycker om mig bryr jag mig inte ett jota om! Så du kan fortsätta med dina fåniga påhopp - rör mig inte i ryggen. Men lite läsförståelse vore fint om du ska fortsätt skriva i ett nätforum.

Du förstår inte helt och hållet, helt enkelt.

"Pappas nya fru".. bara där har du det! Rest my case!
  • Anonym (Shit)
    smulpaj01 skrev 2018-09-17 18:50:56 följande:

Förstår inte vad du surar över?

Jag skrev tydligt att jag TYCKTE OM pappas nya fru, hon var jättesnäll så det handlar inte om någon elak styvmorsa i mitt fall! Kan du försöka förstå det? Läs om mina inlägg 7 eller 17 gånger till så kanske det går in hos dig?!

Hon var dock aldrig någon styvmamma utan bara "pappas nya fru", kände henne inte så väl och hon hade aldrig någon mammaroll.

Jag har inget har mot styvmammor generellt, har själv varit bonusmamma över 10 år.

Däremot avskyr jag de styvmorsor som är elaka mot sin mans barn, oftast verkar det vara av svartsjuka och aldrig barnens agerande. Dessa kärringar bör mannen omgående kasta ut och de bör leva ensamma eller med en barnlös man. Vid dessa dysfunktionella "familjer" avskyr jag även männen som inte sätter ner foten mot sin kärring!

Vad just DU tycker om mig bryr jag mig inte ett jota om! Så du kan fortsätta med dina fåniga påhopp - rör mig inte i ryggen. Men lite läsförståelse vore fint om du ska fortsätt skriva i ett nätforum.

Om det inte bekommer dig, varför bli så aggressiv? Varför såna utfall?

Jag skriver precis hur mycket och hur lite jag vill i nätforum. Däremot kanske vissa behöver anger management.
Svar på tråden Tvinga dottern att vara hos sin pappa