• smulpaj01

Tvinga dottern att vara hos sin pappa

Hon ska slippa vara hos sin pappa och stanna hos dig där hon känner sig trygg.

Punkt!!

• smulpaj01
    Anonym (Förälder) skrev 2018-09-14 06:55:48 följande:
    Jo.
    Punkt.

Tösen måste få känna trygghet och det går ju inte att känna det hos någon som skrämmer en.

PUNKT!
    Precis!!!

Att tvinga barnet kommer bara göra allt värre.

Min mamma tvingade mig och min bror till pappa när vi var små. Vi försökte med allt för att slippa, låste in oss i badrummet m.m.
    Mamma tvingade iväg oss iaf och jag har aldrig mått så dåligt, har fortfarande i vuxen ålder en del sviter av det.
    En dag rymde vi och tältade på en golfbana. Efter det slapp vi åka dit mer men träffade vår pappa i vuxen ålder.

Hjälp din flicka ts, tvinga henne INTE till sin pappa. Det kan få förödande konsekvenser!
  • smulpaj01
    Anonym (Förälder) skrev 2018-09-14 07:06:40 följande:
    Sveket blir ju dubbelt så stort anser jag.

Ni blev svikna av båda era föräldrar ju.

Varför tvingade er mamma iväg er?

Orkade hon inte kämpa?

Hon tyckte det var viktigt att vi hade en bra relation till båda våra föräldrar. Hon försökte uppmuntra kontakten på alla sätt, pratade gott om pappa och hans nya fru (som han var otrogen mot mamma med) och t.o.m mutade oss med "game and watch" spel.
    Jag tror det sällan är mammor som förstör förhållanden mellan barn och deras frånvarande pappor, jag tror det oftast är pappan och/eller nya frun som är orsaken.
    Men detta vill aldrig nya fruar inse utan de skyller på mamman.
  • smulpaj01
    Anonym (Shit) skrev 2018-09-14 20:43:02 följande:

Man måste tvinga i den åldern.

Smulpaj: Din bitterhet över din barndom målar inte hela världen, tro det eller ej men många "nya kvinnor" är precis som "gamla mamman", dvs en människa!!! O kanske till o med en mamma själv i många fall. Som hittat kärleken, och som i ditt fall i din pappa och det ska du glädjas åt inte hata. Patetiskt. Släpp bitterheten ett hekto innan du målar alla kvinnor med ditt kvinnoförtryck.

Ts: Du ska såklart tvinga ditt barn, punkt!!

Du vet inte vad du pratar om! Jag hade inget emot pappas nya fru. Tvärtom så var hon jättesnäll mot oss.

Men jag avskydde att åka till pappa av andra anledningar och man ska inte tvinga barn till ett hem där dem är otrygga, PUNKT!
  • smulpaj01
    Anonym (Shit) skrev 2018-09-16 10:38:40 följande:
    Bortskämda prinsessor som inte vet vad de har, var glad åt att du hade en pappa i din barndom!! Inte ett dugg synd om dig, väx upp!
    Fast det hade jag inte. Jag har ALDRIG haft en pappa, knappt nån mamma heller så bara f*ck off!
  • smulpaj01
    Anonym (Shit) skrev 2018-09-17 12:12:36 följande:
    Det är helt fel, det handlar om att sätta ner foten. Hårt mot hårt, snällhet med denna paj hjälps inte! Hon måste förstå sin framfart och då måste man oftast smaka egen medicin!
    Förstår inte vad du surar över?
    Jag skrev tydligt att jag TYCKTE OM pappas nya fru, hon var jättesnäll så det handlar inte om någon elak styvmorsa i mitt fall! Kan du försöka förstå det? Läs om mina inlägg 7 eller 17 gånger till så kanske det går in hos dig?!
    Hon var dock aldrig någon styvmamma utan bara "pappas nya fru", kände henne inte så väl och hon hade aldrig någon mammaroll.

Jag har inget har mot styvmammor generellt, har själv varit bonusmamma över 10 år.

Däremot avskyr jag de styvmorsor som är elaka mot sin mans barn, oftast verkar det vara av svartsjuka och aldrig barnens agerande. Dessa kärringar bör mannen omgående kasta ut och de bör leva ensamma eller med en barnlös man. Vid dessa dysfunktionella "familjer" avskyr jag även männen som inte sätter ner foten mot sin kärring!

Vad just DU tycker om mig bryr jag mig inte ett jota om! Så du kan fortsätta med dina fåniga påhopp - rör mig inte i ryggen. Men lite läsförståelse vore fint om du ska fortsätt skriva i ett nätforum.
Svar på tråden Tvinga dottern att vara hos sin pappa