Inlägg från: Jsv17 |Visa alla inlägg
  • Jsv17

Äter inte hela natten

Min son var likadan, han började sova 6-8 timmar på natten redan som 1-2mån. Det bästa jag gjort var när jag slutade försöka väcka honom på natten, förstörde bara både hans och min rytm. Han åt det han behövde dagtid och gick upp i vikt som en raket (han föddes liten så hans kurva gick rakt uppåt i flera månader ) Går ditt barn upp i vikt och följer sin kurva och inte är trött och slö och inte äter ordentligt dagtid heller då är det ju en annan sak. Annars så säger jag grattis, jag har förstått när jag berättar om det att det inte är särskilt vanligt med bebisar som sover så länge på natten så tidigt

Känns det jobbigt så kan du göra som jag, jag flyttade gränsen successivt började med att sätta maxgränsen på 6tim, och vaknade han inte själv så väckte jag, och sen sköt jag fram den gränsen lite åt gången. Redan vid 4mån ålder hade jag en bebis som sov 8-10tim per natt och sedan han var 6mån har han sovit 10-12tim. Jag skaffade även andningslarm, då ju jag annars inte lyckades sova när han sov då man blev så orolig att ngt var fel när bebisen inte vaknade, efter det kunde jag slappna av och sova hela nätter jag med

Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Äter inte hela natten