Jagerika skrev 2018-10-22 08:42:24 följande:
Jag har ju fått ömma bröst tidigt någon gång men ändå fått mens så jag vet inte, aldrig varit gravid så vet ju inte vad man *ska* känna xD
Läste en artikel igår på nån graviditetssida på internet om att det finns inga såkallade spökstreck. Antingen så är det en tidigt graviditet som helt enkelt inte tar sig eller färgrester i kanterna där ett positivt streck ska vara! Jag testade en gång för några månader sen och fick 4 olika svaga streck men fick ändå min mens. Kanske var gravid men att det blev ett så tidigt missfall att det inte ens räknas? Jag ansåg dom inte positiva då det aldrig blev starkare men det kanske va så? Då hade jag varit glad att jag ens kan bli gravid haha
Har bild på ena testet kvar om du vill se vad jag menar!
Ja det är mycket möjligt att det kan vara så! Vissa verkar få massvis med sk spökstreck, själv har det alltid varit helt blankt, ända tills det kom ett tydligt streck :P. Släng upp bilden ja!
Tror också processen kan sättas igång flera ggr men att det av ngn anledning är något som inte stämmer och allt åker ut som *planerat* med mensen. Om du har det så är det ju positivt just ur den aspekten iaf. Har du provat progesterall? Läste om en studie från 2017 nu i morse om att extra progesteron kunde hjälpa även de som inte hade kort lutealfas, bevisat lågt progesteron osv, alla verkade kunna bli hjälpta av lite extra progesteron.