Inlägg från: Anonym (felix) |Visa alla inlägg
  • Anonym (felix)

Sög av hans vän, berätta för min fästman?

Ert förhållande är nog dödsdömt oavsett vad du gör. Du har inte en chans att bli förlåten om du berättar självmant. Och det kan inte undgå att komma fram. Den andre killen är nog inte så diskret som du kunde önska. Gå själv innan smällen kommer.

• Anonym (felix)

The Perfect Storm är på väg. TS vågar inte berätta om sitt ´misstag´. Kompisen ser det inte som ett misstag, utan skryter om en häftig grej inför någon gemensam vän. Till slut vet alla om det, utom fästmannen, som är den sista får det att veta. Ultimativ förnedring. Varför vänta på den oundvikliga katastrofen? Dra innan.

• Anonym (felix)

Det som TS har gjort är i mina ögon mycket värre än ett ONS med en person som fästmannen inte känner. Hon är ju både otrogen och sunkig. Både TS och kompisen måste ju ha känt deras handlingar medförde ett förnedrande av fästmannen, som gjorde det hela extra förbjudet och därmed extra spännande. Ett ONS med en okänd person är ju annars bara en egoistisk handing där den bedragnes känslor ignoreres. Så TS vet nog att hon inte vill bli förlåten när sanningen kommer fram.

• Anonym (felix)

TS har inte begått ett ´misstag´. Hon är bara ambivalent som andra i hennes situation. Hon vill vara trogen och leva lyckligt med sin fästman för det mesta av tiden. Men när kompisen börjar flirta är det andra delar av hjärnan som tar över och så vill hon något annat.  

Att säga att det man inte vet, mår man inte dåligt av, är en klyscha som inte stämmer. Man vet mer än man tror man vet. Fästmannen har nog redan en känsla att något är fel. Tvivlar på att TS kan agera naturligt när kompisen är där. Tvivlar på att TS kan agera naturligt i det hela taget, pga hennes ambivalens.

Denna historia får inte ett lyckligt slut. 

• Anonym (felix)

Jag har svårt att se någon oomtvistlig sanning i denna klyscha. Det är bara en dålig ursäkt. Otrohet är destruktivt för alla normala förhållanden, oavsett om den bedragne ´vet´ om det eller ej. Med mindre den otrogne är fullblodspsykopat så kan vederbörande inte dölja sina modstridande känslor helt. Den bedragne kommer alltid att ´veta´ att något är fel i partnerens beteende. Och må illa av det. Det finns massor av andra trådar som beskriver detta fenomen. 

Anonym (Erfaren man) skrev 2018-09-18 17:40:56 följande:

Men alldeles oavsett om ni finner sanningen obekväm eller inte så gäller den oomtvistliga sanningen alltjämt:
    Det man inte vet mår man inte dåligt av.

Svar på tråden Sög av hans vän, berätta för min fästman?