TS, jag kan förstå att din situation är jobbig. Men du är rentav elak om du inte berättar detta för din fästman, det är otroligt egoistiskt gjort av dig. Du är ingen slampa (vem använder ens det uttrycket i dagsläget haha, så förlegat). Men om man gör som du gjorde när du är förlovad, då får du nog stanna upp och se på dig själv och börja jobba med dig själv och ditt bekräftelsebehov. För det kommer komma tillbaks och bite you in the ass, så att säga. Inget kommer bli bättre för dig efter detta.
Folk som är otrogna har problem med sig själva, aldrig okej att såra någon på det sättet i en monogam relation. Då tar man sitt ansvar, går ur det och jobbar med sig själv. Du har faktiskt den skyldigheten mot dig själv, och mot din fästman.
Eller kan du gå den lätta vägen, inte säga något och vara en vidrig människa.
Jag kan lova dig att det kommer komma fram, tyvärr. Allt kommer fram och man kan inte lita på någon. Att du ens vågar det med tanke på hur falsk hans vän är mot honom. Det kommer med störta sannolikhet slinka ur honom stolt när han är lite salongsberusad.
Vad trodde du han skulle svara när du bad honom om att inte säga nånting till någon? "Jo vadådå klart jag ska säga detta till alla, fränt ju!!!". Nej precis.
Att fälla någons tjej på det viset bland småpojkar är "fränt", för han verkar ju vara en när han flörtar med sin kompis tjej, ingen normal vuxen gör så. Och om han hade riktiga känslor för dig skulle han dra sig undan och inte flörta, du är ett spännande sexigt "projekt" för honom, han vill ligga. Han är inte kär i dig, 0%. Tro mig, talar av egen erfarenhet.