Anonym (Ka) skrev 2018-09-18 12:58:28 följande:
Det du beskriver är i mina ögon ingen ärlig och tillitsfull relation.
Och om det skulle hända att någon av er är otrogen är det inte heller en respektfull relation.
Som du förstår på mitt resonemang skulle jag gärna vilja veta om min fru hade varit otrogen mot mig. Det av två skäl...
1) Jag vill själv ta beslutet om det är värt att förlåta eller att gå vidare.
2) Ha en chans att arbeta på förhållandet och se om något gått fel som jag själv inte är medveten om.
Din erfarenhet av otro i tidigare förhållanden, oberoende om motpartern fått reda på det eller inte, har ju slutat på ett sätt..eller hur? Det har tagit slut.
Om det nu skulle vara så att du/ni i ert nuvarande förhållande kan vara trogna mot varandra är jag övertygad om att det förhållandet har bra mycket större chanser att överleva.
Sen vet jag inte...Är det av hänsyn till sin partner, eller är det av feghet man inte berättar. jag tror det är av feghet för om det var av hänsyn tror jag inte man vill sätta sin partner i den situationen överhuvudtaget.
Var har jag skrivit att dina tidigare förhållande tagit slut p.g.a. din otrohet?
Jag konstaterar bara att dina tidigare förhållanden tagit slut, och att du varit otrogen.
Har heller inga åsikter om ditt nuvarande förhållande mer än att JAG tror det har bättre förutsättningar att överleva om ingen av er är otrogen.
Det finns ett dilemma i det du kallar den absoluta sanningen "Det man inte vet har man inte ont av"...Man är två i ett förhållande, och det finns en tidsaspekt att ta hänsyn till. Det finns folk i detta forum som skrivit om att få reda på en otrohet efter 20 år. Hur känns det tror du?
Tvivlar inte på att du bara skakat på axlarna och fortsatt som inget hänt. Men alla har inte den förmågan
Själv har jag aldrig varit otrogen, men jag växte upp i en familj där min far i princip hade två parallella familjer under 10 år..En stor del av min barndom.
Mitt eget första långa förhållande avslutades efter 7 år i.o.m att jag kom in i vårt gemensamma sovrum, och visst, där knullade min älskling med en kollega...
Så visst har jag erfarenhet, men kanske olik din, och där har jag sett vad otrohet han skada.
Om man skall återgå till ts och hennes fästman tycker jag faktiskt dom skall avsluta sitt förhållande. Dom verkar inte vara så gamla så det borde inte vara så svårt att gå vidare.