Inlägg från: Anonym (Ka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ka)

Sög av hans vän, berätta för min fästman?

Anonym (dåligt samvete) skrev 2018-09-13 16:41:28 följande:
    Jag älskar min fästman och vill fortsätta med honom ja. Jag är nöjd med vårt sexliv osv. och har inget behov eller ens lust av att leka av mig. Det är inte anledningen till att jag har svårt att stå emot hans kompis. Det är komplicerat. Jag har aldrig vänstrat förutom detta och vill inte göra det heller.

Men ja, bryta helt på skarpen måste jag nog göra? Han vill ju inte heller att detta kommer fram till min fästman det skulle ju sabba deras vänskap med så jag är inte orolig att han berättar.
    eilgbmls skrev 2018-09-13 13:34:23 följande:

Varför inte göra det med lite andra av hans kompisar också när du ändå visat att du inte respekterar denne fästman alls. Kör en möhippa och bjud enbart in hans  manliga kompisar.

Förhoppningsvis är det någon av de som är äkta och låter han få reda på det när du själv av allt att döma saknar karaktären att offra allt för att vinna någon form av värdighet.

Har ingen som helst lust att göra något sådant med någon annan av hans kompisar. Finns liksom 0 attraktion det finns inte ens på kartan.
    Jag tycker också du skall berätta. Om du älskar honom som du säger du gör, inser du nog att han har rätt att veta och ta ett eget beslut om han kan förlåta eller inte.
    Jag tvivlar inte alls på att du älskar din fästman...NU..., men du respekterar honom inte. Då hade du inte haft ens en fundering på att mörka för honom eller ens hamna i den situationen.

Och vadå kompis???
    Det är väl en jävligt dålig kompis som inte kan hålla fingrarna från sin "bäste kompis" flickvän. Han skall bara ha en enkel biljett ur din fästmans liv.
  • Anonym (Ka)

Det luktar trolltråd. Ts har förväntat sig en kul läsning i helgen...

• Anonym (Ka)
    Anonym (dåligt samvete) skrev 2018-09-15 14:33:09 följande:
    Jag behöver inte intala mig själv det. För jag är inte det. Min fästmans vän är inte vem som helst, utan någon jag var lite förtjust i innan jag blev tillsammans med min fästman. Obesvarat då, men så kommer känslorna tillbaks litegrann när han flirtar med mig. Hade han vart intresserad av mig då istället för nu så kanske det hade vart vi som var förlovade och planerade bröllop, så att jag skulle vara lättfotad kan du glömma!!!
    ////////////////////////////////////////////////////////////////

Tack till er andra det är för många svar att kommentera vart och ett. Det är bäst att glömma det och inte säga något det skall jag inte göra. Det kommer inte min fästmans kompis heller att göra men som någon sa att om han berättar det för någon annan så kan det komma fram den vägen. Det är jag orolig för då han brukar skryta om det eller använda det som något exempel på att alla tjejer är slampor och man inte kan lita på dem och liknande misogyna kvinnohatsgrejer grejer han ibland pratar om. Han kan vara ett riktigt svin på det sättet!
    Jo, du får nog acceptera att du är en slampa. Har ingen betydelse att ni haft en historia tillsammans du och kompisen, man suger inte av honom för det när du är tillsammans med hans kompis.

Sen förstår du väl själv att det bästa är att tala om det för din pojkvän. Speciellt som han är en sådan typ av grabb som skryter om sina erövringar, och du kan ju vara helt säker på att det kommer fram om han blir full tillsammans med sina kompisar.

Det är ju också slampvarning att du gått med på kyssar och smek när ni har varit hemma hos er och partnern gått på toa t.ex
  • Anonym (Ka)
    Anonym (dåligt samvete) skrev 2018-09-15 16:42:44 följande:
    Slampvarning hade det vart om jag gjort så med vem som helst. Men det är inte så. Jag var förtjust i honom, han ointresserad av mig, men när jag senare blev kär i och ihop med hans vän DÅ först då började han visa intresse för mig. Han har småflirtat med mig i många år och jag trillade dit en gång och har svårt att säga nej till honom. Men jag skall det. Bryta tvärt. Sluta fantisera om honom och sluta tänk om han hade gillat mig då och såna grejer. Så det är inte nån slampvarning eller att jag vänstrar hur som helst. Det var ett misstag, jag drogs med i det, de gamla känslorna dök upp och han har småflirtat med mig länge, i ÅRATAL.

Men han är en player och han ser ner på kvinnor. Min fästman är underbar, den killen är en douche. Skulle jag kunna göra det ogjort hade jag gjort det! Men jag tänker inte riskera något genom att berätta varför kan inte jag få chansen att bli lycklig??

////////////////////////////////////////

En massa av er pratar om trekant. Nej. Min fästman hade aldrig accepterat det och jag vill absolut inte göra så själv. Jag vill ha ett lyckligt och troget liv ihop med min fästman, ingen annan. Så nej lägg ner såna ideer för det finns inte på kartan!!!
    Jo men inse att du förstört din fästmans och ditt förhållande !
    Jag fattar inte hur du kunde hamna i den situationen så du sög av din fästmans "bästa kompis"...Någonstans måste det ju slagit till en spärr..men nädå..om han inte varit så jävla kåt så det gick i princip med en gång för honom hade du gärna gått längre.
    Hör du inte hur det låter...?

Men saken är ju den att din fästman KOMMER att få reda på detta, för kompisen kommer inte att kunna vara tyst i all evighet, och det vet du.
    Vad tror du kommer att vara värst, om du talar om det självmant eller om det kommer fram genom att kanske någon annan kompis till er får reda på det och sedan säger det till din fästman
  • Anonym (Ka)
    Anonym (dåligt samvete) skrev 2018-09-16 09:17:32 följande:
    Tack. Jo det är så jag får göra.
    Ja, det här säger väl precis vad för människa du är...
    Respektlös och empatibefriad. Det enda man kan hoppas på är att kompisen är så mycket douchebag att han skryter om det så din fästman får reda på det ändå.
    Han har dessutom flörtat med dig i flera år men du är ändå kompis med honom och förmodligen inte sagt något till din fästman. Du har helt enkelt boostat bekräftelsebehovet under flera år, och som tack suger du av honom...
  • Anonym (Ka)
    Mr K69 skrev 2018-09-17 20:03:55 följande:
    Jo men man kan ju alltid prata med varandra om att ha ett öppet förhållande och var man vill ha gränser. Vi brukar tex fantisera när vi har sex och prata lite dirty men det har stannat vid det. Kanske är dags att ta upp en diskussion?
    Ibland funderar jag på om Sveriges alla knäppgökar har samlats på detta forumet.Kräks
  • Anonym (Ka)
    Anonym (karl) skrev 2018-09-17 20:16:34 följande:

Tycker ni är hårda mot ts. Vi är alla människor, och vi kan alla göra misstag.

Enligt forkning om beslutsfattande så finns det tillstånd då vi fattar väldigt dåliga beslut. När vi är hungriga, trötta och sexuellt upphetsade. TS skriver ju att hon alltid känt stark attraktion till denne man. TS borde inte försatt sig i situationen som ledde till otroheten. Men när hon gjorde det hamnade hon i ett tillstånd där hon fattade dåliga beslut. Så fungerar vi människor ibland.

Tycker inte du ska berätta för din man. Oavsett utgång av det blir erat liv aldrig detsamma. Detta får vara din hemlighet och om det skulle uppdagas får du hantera det då.

Det är lätt att säga att man aldrig skulle göra nåt sådant om man aldrig hamnat i den situationen.

Anonym (Erfaren man) skrev 2018-09-17 20:19:02 följande:

Berätta inte.
    Om du på goda grunder kan tro att det bara är en mycket liten risk att det skulle komma fram, under förutsättning att du kan sköta allt på ett sådant sätt att din fästman inte behöver misstänka något, och att du själv kan hantera situationen så tycker jag att det är bäst att inte berätta.
    Om ert förhållande i övrigt fungerar bra och ni båda känner äkta kärlek för varandra så tycker jag att det är fel att riskera förstöra allt, även förstöra allt för din partner, genom att berätta. 
    Det finns en sanning som är 100% och absolut: Det han inte vet mår han inte dåligt av.

Men det här är ju bara ett jävla skitsnack...Misstag...Vadå misstag, det har ju pågått ända sedan ts och fästmannen kom ihop och kompisen börjar av någon anledning playa ts. Han har jobbat som fasen för att få ts dit dom är idag
    .
    Ts borde förstått detta (och det har hon också gjort)och tagit avstånd, dessutom talat om för fästmannen vad som pågick så han också får reda på vad det är för en jädra kompis det är, och be honom fara åt hel-te.

Det är heller inget misstag att det fortsatt bakom ryggen på fästmannen med kyssar och smek det första han gått på toa.

Om nu inte ts vill tala om vad som hänt hade det bästa varit att göra slut, men då sumpar hon att tala om vilken sunkig kompis han har.
    Är ts fästman verkligen förtjänt av att ha en svekfull fästmö och en skitstövel till kompis????

• Anonym (Ka)
    Anonym (karl) skrev 2018-09-17 21:58:09 följande:
    Den s.k kompisen är en riktig j-a skitstövel. Så långt är jag överens. Först nobbar han TS, för att sen utnyttja henne till förstöra livet för sin kompis. Vilken j-a psykopat.

Låt inte psykopaten vinna. Håll detta hemligt och skapa ett liv där ni slipper psykopaten är mitt tips.

Jag vidhåller att ts begick ett misstag. Ni som kritiserar värst skulle kunna göra samma sak själva om situationen dök upp.
    Kan säkert hända men det är inget jävla misstag. Speciellt inte i ts fall där detta pågått länge...
  • Anonym (Ka)
    Anonym (karl 2) skrev 2018-09-17 23:51:12 följande:
    Jo, sett ur ts syninkel är det ett misstag.

Du bygger din argumentation på att människor är perfekta eller iallafall rationella. Så ser inte verkligheten ut. Vi människor lockas i situationer att göra det kortsiktigt njutbara.

TS är ju uppenbart ångerfull. Hon föll återigen för festelser. Blir lite utnyttjad o.s.v. Men hon vill ju inte detta på riktigt. Det är därför jag är benägen att kalla det misstag.
    Nej en otrohet, hur den än går till är aldrig ett misstag. Det har alltid gått så lång tid innan, alltså innan otroheten fullbordas som man har kunnat tänka efter, ändra sig, och göra annorlunda.
    Jag bygger heller inte min argumentation på att människor är perfekta eller rationella. Däremot på ärlighet, empati och respekt...

Varken kompisen eller ts har visat, eller visar någon av dessa egenskaper.

Jag kan inte heller se något som liknar ångest hos ts. Tvärtom, hon viftar bort det som inget hänt...oviktigt... även om hon skriver att hon ångrar sig. Men vad är det hon ångrar...?Avsugningen där hon blev lite besviken att kompisen kom för tidigt, så inte hon också kunde få njuta, eller de gångerna med kyss och smek när kompisen umgåtts med ts och fästmannen hemma hos dom eller på lokal?

Min erfarenhet av otrohet är att väldigt få ångrar sin otrohet om dom inte blir ertappade med fingrarna i syltburken. Det blir bara ett kul minne att tänka tillbaka på.
  • Anonym (Ka)
    Anonym (Hänt mig) skrev 2018-09-18 10:43:08 följande:
    Hur fasen vet du att det är ett aktivt val? Då är våldtäkt aktivt val oxå eftersom det kan bli skönt vid akten. Som för mig var det så.

Man kan bli känslomässigt utsatt bort från sitt egna förstånd och göra saker även om man inte vill.

Har du aldrig gjort eller sagt nåt du undrar varför blev det så för.? Varför agerade jag så dumt?
    Vad för andra val finns det..? Ett passivt val...?
    Och visst är våldtäkt ett aktivt val...Av den som utför våldtäkten. Men inte för offret, och i detta fallet är fästmannen offret.

Intressant..Brukar du göra saker du inte vill? 
    Typ, jag vill inte ligga med hen, men jag gör det ändå
    Anonym (Erfaren man) skrev 2018-09-18 11:00:42 följande:

Jag talar av egen erfarenhet och dessutom har jag möjlighet vända på resonemanget och själv sätta mig in i situationen som den bedragna;
    Berätta inte.
    Det finns en sanning som är 100% och absolut: Det han inte vet mår han inte dåligt av.

Om livet kan gå vidare lika som innan så bör man inte berätta och jag skulle absolut inte vilja veta om min partner varit otrogen.

Visst, man kan slänga sig med en massa klyschor fram och tillbaka, och även om du inte skulle vilja veta om din partner varit otrogen har du ingen aning om hur ts partner ställer sig till det.

Det finns en annan klyscha också..."En gång otrogen, alltid otrogen" Vilket stämmer i.a.f hittills på ts.

Du som är expert...Varför skulle du inte vilja ha ett förhållande byggt på ärlighet istället för på lögner?? 
  • Anonym (Ka)
    Anonym (Erfaren man) skrev 2018-09-18 12:31:44 följande:

En absolut sanning är inte en klyscha!

Jag har nu för tiden ett förhållande som är byggt på absolut och ömsesidig ärlighet.

Om hon skulle vara mig otrogen och om hon kan sköta det på ett sådant sätt att jag inte får reda på det, eller ens fattar misstankar, så föredrar jag utan minsta tvekan att hon inte berättar.

Det jag inte vet mår jag inte dåligt av. Det är en oomtvistad sanning.

Jag har gjort upp med mig själv och jag har beslutat att svartsjuka är ingenting som får hindra eller påverka min och vår lycka. En liten tillfällig otrohet är för mig ingen livsavgörande sak.
    Om ömsesidig djup kärlek råder mellan oss så låter jag inte en tillfällig händelse eller ens en tillfällig svacka ödelägga vårt förhållande eller förstöra mitt eget lyckliga liv.

Men om min fru skulle vara mig otrogen och hon själv har ett behov att prata om det, om hon behöver stöd och hjälp av mig att komma över sin otrohet och eventuella känslor, så finns jag självfallet där för henne.
    Jag känner inte att jag nödvändigtvis måste förlåta henne men om hon ärligt ångrar sig och hon vill gå vidare tillsammans med mig, är jag rätt övertygad att jag har möjlighet förstå, acceptera att det har hänt och besluta mig för att gå vidare. Ganska många kvinnor, kanske t ex i samband med 40 års-kris eller liknande, verkar ha stort behov av att få bekräftelse från en annan man, många verkar öppna för nya känslor, typ en (tillfällig?) förälskelse. Det kan jag förstå.

Jag har tidigare i livet, i tidigare förhållanden, själv varit otrogen. Jag har skött det på sådant sätt att jag aldrig blev påkommen och jag kunde hantera mina egna känslor och allt annat på sådant sätt att ingen behövde fatta misstanke. I mitt nuvarande äktenskap har jag dock valt att vara trogen.

Det du beskriver är i mina ögon ingen ärlig och tillitsfull relation.
    Och om det skulle hända att någon av er är otrogen är det inte heller en respektfull relation.

Som du förstår på mitt resonemang skulle jag gärna vilja veta om min fru hade varit otrogen mot mig. Det av två skäl...
    1) Jag vill själv ta beslutet om det är värt att förlåta eller att gå vidare.
    2) Ha en chans att arbeta på förhållandet och se om något gått fel som jag själv inte är medveten om.

Din erfarenhet av otro i tidigare förhållanden, oberoende om motpartern fått reda på det eller inte, har ju slutat på ett sätt..eller hur? Det har tagit slut.
    Om det nu skulle vara så att du/ni i ert nuvarande förhållande kan vara trogna mot varandra är jag övertygad om att det förhållandet har bra mycket större chanser att överleva.

Sen vet jag inte...Är det av hänsyn till sin partner, eller är det av feghet man inte berättar. jag tror det är av feghet för om det var av hänsyn tror jag inte man vill sätta sin partner i den situationen överhuvudtaget.
  • Anonym (Ka)
    Anonym (Ka) skrev 2018-09-18 12:58:28 följande:
    Det du beskriver är i mina ögon ingen ärlig och tillitsfull relation.
    Och om det skulle hända att någon av er är otrogen är det inte heller en respektfull relation.

Som du förstår på mitt resonemang skulle jag gärna vilja veta om min fru hade varit otrogen mot mig. Det av två skäl...
    1) Jag vill själv ta beslutet om det är värt att förlåta eller att gå vidare.
    2) Ha en chans att arbeta på förhållandet och se om något gått fel som jag själv inte är medveten om.

Din erfarenhet av otro i tidigare förhållanden, oberoende om motpartern fått reda på det eller inte, har ju slutat på ett sätt..eller hur? Det har tagit slut.
    Om det nu skulle vara så att du/ni i ert nuvarande förhållande kan vara trogna mot varandra är jag övertygad om att det förhållandet har bra mycket större chanser att överleva.

Sen vet jag inte...Är det av hänsyn till sin partner, eller är det av feghet man inte berättar. jag tror det är av feghet för om det var av hänsyn tror jag inte man vill sätta sin partner i den situationen överhuvudtaget.
    Var har jag skrivit att dina tidigare förhållande tagit slut p.g.a. din otrohet?
    Jag konstaterar bara att dina tidigare förhållanden tagit slut, och att du varit otrogen.
    Har heller inga åsikter om ditt nuvarande förhållande mer än att JAG tror det har bättre förutsättningar att överleva om ingen av er är otrogen. 

Det finns ett dilemma i det du kallar den absoluta sanningen "Det man inte vet har man inte ont av"...Man är två i ett förhållande, och det finns en tidsaspekt att ta hänsyn till. Det finns folk i detta forum som skrivit om att få reda på en otrohet efter 20 år. Hur känns det tror du?
    Tvivlar inte på att du bara skakat på axlarna och fortsatt som inget hänt. Men alla har inte den förmågan

Själv har jag aldrig varit otrogen, men jag växte upp i en familj där min far i princip hade två parallella familjer under 10 år..En stor del av min barndom.
    Mitt eget första långa förhållande avslutades efter 7 år i.o.m att jag kom in i vårt gemensamma sovrum, och visst, där knullade min älskling med en kollega...
    Så visst har jag erfarenhet, men kanske olik din, och där har jag sett vad otrohet han skada.

Om man skall återgå till ts och hennes fästman tycker jag faktiskt dom skall avsluta sitt förhållande. Dom verkar inte vara så gamla så det borde inte vara så svårt att gå vidare.
  • Anonym (Ka)
    Anonym (Erfaren man) skrev 2018-09-18 15:44:44 följande:

Anonym Ka; Jag förstår att du utgår från dig själv och dina egna erfarenheter.
    Men för den sakens skull tycker jag att du borde ha förmåga vara lite mera återhållsam innan du dömer ut mitt förhållande eller TS förhållande. Det skulle säkerligen vara bra för dig på många sätt om du inte så snabbt och lättvindigt dömer ut andra. Det tror jag kanske att du klarar av att förstå?

Du kopplar ihop min otrohet med att mina förhållanden har tagit slut. Det måste du väl inse själv att det är en förhastad slutsats?

Jag tror som du att de flesta förhållanden i de flesta situationer har bättre möjlighet överleva om man undviker otrohet.
    Men det är ju alls inte självklart under alla omständigheter.
    Om du öppnar ditt sinne så har du säkert själv förmåga att föreställa dig någon situation där otrohet faktiskt kan rädda ett förhållande. Så man ska väl inte vara alltför snabb och kategorisk i sin bedömning, eller hur?

Hur otrohet har skadat i ditt fall kan jag inte bedöma. Om de otroheter du har erfarenhet av innebar att det enda alternativet var att avsluta kan jag inte heller bedöma.
    Men vi vet att de flesta förhållanden faktiskt kan överleva en otrohet.
    Sett över tid är otrohet i långvariga förhållande inte så väldigt ovanligt, eftersom otrohet faktiskt är relativt vanligt förekommande. Jag är övertygad att i många förhållanden och i många liv, tillåter man att allt blir ödelagt pga en otrohet, kanske ibland alltför lättvindigt och kanske ibland för att tillräckligt mod saknas?
    "Att bara rycka på axlarna" är ett dömande uttryck som får stå för dig själv. 
    Jag har aldrig träffat någon människa, mig själv inräknad, som bara rycker på axlarna inför otrohet.

Du dömer andra för deras feghet.
    Men jag  tror att det kräver massor av mod och massor av vilja från båda parter för att reparera och förbättra relationen efter en otrohet. Att avsluta och att fly kan nog många gånger vara både fegare och enklare.

Den absoluta sanningen påverkas inte av någon tidsfaktor, där finns överhuvudtaget inget dilemma.
    Det man inte vet mår man inte ont av, oavsett om man inte vet i dag eller om man inte vet om 20 år.
    Du verkar inte gilla sanningen men det hjälper inte vad du tycker. Du kan försöka argumentera mot detta eller försöka hitta på egna argument, men det påverkar ändå inte den självklara sanningen.

Det du skriver i din avslutande mening där du dömer ut TS tycker jag är fruktansvärt inskränkt, trångsynt och rent ynkligt av dig.

En hel del feltolkningar av vad jag skriver gör att jag inte orkar bemöta dom.
    Det enda vi tydligen kan komma överens om är att vi har helt olika uppfattningar i frågan.
    Jag tror heller inte att de flesta förhållande överlever en otrohet. Inte över tid.
    Tror kanske att de flesta kämpar med sitt förhållande av olika anledningar såsom barn, gemensam ekonomi, hus, bekvämlighet, men jag tror att i de flesta fall har det slagits in en kil i förhållandet och att det till slut upphör, eller i.a.f aldrig blir vad det en gång var.
    Men som sagt, vi har olika uppfattningar och det får vi ha.
  • Anonym (Ka)

Det tråkiga med inlägg som (Erfaren man) och en del andra gör, bidrar till att otrohet på något sätt normaliseras, och att det är vanligt, och inte alls så farligt.
    T.o.m bra för ett svajande förhållande...

Otrohet har alltid funnits och kommer alltid att finnas, men på något sätt känns det som det blivit vanligare och mer accepterat under senare år. Kanske beror det på forum som detta. Vill inte tro att det bara blir mer och mer narcissister och psykopater, även om jag då talar mot vad jag ser runt omkring mig varje dag.

Tyvärr verkar det som ts tagit den svekfulla vägen, att lämna sin fästman i okunskap av vad det är för fästmö och kompis han har, uppmuntrad av en del likasinnade här på FL.
    ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

#87  Anonym (J) skrev 2018-09-16 07:27:19 följande:

Säg inget. Och om kompisen säger nåt så blånekar du.

Tack. Jo det är så jag får göra.
    /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Och efter detta har hon varit tyst ??
    Jag tror och hoppas faktiskt att kompisen inte kan hålla tyst, och mycket tyder ju på att han inte kan det, och då blir det förmodligen kaos.

Men jag kan inte bli annat än besviken på ts när hennes fråga i ts tydde på att hon ville göra rätt.
  • Anonym (Ka)

Jättegammal tråd, men undrar om det kom fram och om dom fortfarande är ihop.

Svar på tråden Sög av hans vän, berätta för min fästman?